על רקע המצב הכלכלי המורכב שחוות בימים אלה משפחות רבות החליטו הורי התלמידים בבית הספר "הכפר הירוק" להקים את קרן הערבות ההדדית: "תנו יד לילדי הכפר".

1 צפייה בגלריה
נועם זינגר. יעביר סדנה בהתנדבות
נועם זינגר. יעביר סדנה בהתנדבות
נועם זינגר. יעביר סדנה בהתנדבות
(צילום: פרטי)

כבר בתחילת משבר הקורונה, מספרת דניאלה צולר, פעילה בהנהגה, התחילו להתקבל טלפונים רבים המדווחים על צורך דחוף במחשבים ניידים לתלמידי הכפר. ההוראה המקוונת דרשה מכל ילד להצטייד במחשב נייד, שיאפשר לו להישאר בקשר עם כיתתו ולהמשיך בלימודיו. 72 מחשבים ניידים נאספו – ברובם, מיד שנייה.
כאן נכנס לתמונה נועם זינגר, אב לילד שעולה לכיתה ט' בבית הספר. נועם עומד בראש המיזם החברתי "מחשב לכולם" הפועל בכל רחבי הארץ, שמטרתו לתקן מכשירים אלקטרונים ולהעבירם לכל מי שנדרש: "אנחנו רואים כל הזמן אנשים שאין להם או שאין להם מספיק. היום, זה לא משפחות שאין להן מחשב בכלל – זה משפחות שיש אבא, אמא וכמה ילדים, וכל אחד צריך מחשב. ההורים שעובדים, והילדים שלומדים. בתקופת הקורונה היה לנו הרבה מאוד פניות, ולא באמת הייתה לנו יכולת להתמודד עם כולן".
 נועם התגייס במהרה ולקח על עצמו את תיקון ושדרוג המחשבים לטובת תלמידי בית הספר. "ברגע שהבנו שהווירוס ממשיך וכנראה שהלמידה תמשיך בפלטפורמה המקוונת, הבנו ש־72 לפטופים לא מספיקים", אומרת דניאלה. במקביל להמשך איסוף המחשבים מיד שנייה החליטו ההורים לפתוח קרן לטובת הילדים ולמען העתיד, שהולך אל עבר למידה מקוונת. בדף גיוס התרומות שנפתח באתר giveback מבקשת הנהגת ההורים להגיע לסכום של כ־50,000 שקלים. "כסף קטן עושה שינוי גדול. יש בתים שאין להם חיבורים לאינטרנט. זה נשמע הזוי, אבל זה המצב. המדינה לא דואגת לזה וכל מה שנותר לנו זה להתארגן. בתקופה האחרונה אנחנו שומעים כל הזמן על משפחות שיש להן קשיים, את מגיעה לבית שאין בו אפילו לפטופ אחד. זה אומר הכל בעולם של ימינו ויש מקום לתמוך ולסייע".
ובמקביל, יש פרויקט חדש. ביוזמה משותפת של נועם זינגר וחברי הנהגת ההורים דניאלה ורפי מורנו תתקיים החל מהשנה הקרובה סדנה ללימודי טכנאות מחשבים בבית הספר, שתיחשב במסגרת פרויקט המחויבות האישית לתלמידי התיכון. "המטרה לקחת חבר'ה צעירים וללמד אותם איך להתקין ולתקן מחשב ולתקן", אומר נועם, שיעביר את הסדנה בהתנדבות יחד עם עומרי דניאלי. בכלים שירכשו שם יוכלו התלמידים לתקן מחשבי יד שנייה ולהעבירם לתלמידים הזקוקים להם. התרומה כפולה: מצד אחד ילדים שיזכו לידע טכני רב חשיבות בעולמנו; ומהצד השני, תלמידים שיזכו במחשב נייד מחודש, הנדרש בזמנים אלה. "אם נגיע למצב האופטימלי שיש לנו יותר מחשבים ממה שצריך, נוכל לתרום אותם לילדים אחרים", אומרת דניאלה.