בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (שלישי) את דינו של ד"ר אביגדור רימר, פסיכולוג בן 76 מהרצליה, ל-42 חודשי מאסר בגין גרימת מותה ברשלנות והפקרתה של תמר לנגר בת ה-83 בתאונת דרכים בהרצליה בדצמבר 2020. עוד נגזרו עליו מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה ל-12 שנה, ותשלום פיצוי של 50 אלף שקל למשפחת הנפגעת.
1 צפייה בגלריה
אביגדור רימר
אביגדור רימר
אביגדור רימר
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>>
על פי כתב האישום, רימר, פסיכולוג ומרצה מוכר, נהג בחודש דצמבר האחרון ברכבו ברחוב ז'בוטינסקי בהרצליה לכיון צומת הרחובות ז'בוטינסקי ואלתרמן בהרצליה. באותה העת, העמידה המנוחה את רכבה על אי תנועה סמוך, כשחלקו האחורי של הרכב בולט לכיוון נתיב נסיעתו של הנאשם. רימר לא נתן דעתו לדרך, נהג באופן שסיכן חיי אדם, לא הבחין ברכבה של המנוחה ופגע עם חזית רכבו בצד האחורי של רכבה. כתוצאה מהפגיעה נהדף רכבה של המנוחה לעבר הקשישה שעמדה בצדו. היא נפלה ארצה וראשה נחבט בכביש האספלט.
עוברי אורח שהיו במקום ניגשו אל המנוחה והחלו לטפל בה. מיד לאחר מכן הביט הנאשם לעבר מקום התאונה, ראה את המנוחה השרועה על הכביש ואת עוברי האורח שסייעו לה, ונמלט מזירת התאונה מבלי לסייע לה ומבלי שהותיר כל פרט מזהה. כמה ימים לאחר התאונה נפטרה לנגר בבית החולים כתוצאה מפגיעת הראש שספגה.
לגבי עבירת השיבוש נטען על ידי הפרקליטות כי ימים ספורים לאחר התאונה החליף רימר פנס שנשבר ברכבו, במטרה לשבש את מהלכי החקירה ולהסתיר את זיהויו כנהג הרכב הפוגע. רק כעבור חודשיים מהתאונה, בעקבות חקירה של יחידת בוחני התנועה של משטרת מחוז תל אביב, התגלתה מעורבותו בתאונה והוא נעצר.
ד"ר רימר אמר לפני מתן גזר הדין כי לעונש ציין כי הוא מצר על מות המנוחה והאירוע כולו טלטל את עולמו. מוניטין שצבר בעמל רב, נפגם. הוא חתם את דבריו בכך שהוא שואף לטהר את שמו.
עורך הדין עמרי ארגמן, שמייצג את רימר, מסר כי "התיק הגיע אליי לטיפול אחרי שרימר כבר הורשע. עם קבלת התיק פניתי לבוחן תאונות דרכים בכיר שמצא שהחקירה המשטרתית לוקה בחסר. ביקשנו להעמיק את החקירה ולהביא ראיות נוספות. השופט ציון קאפח שקבע שאין לו מה להוסיף על הכרעת הדין. נגיש ערעור לדעתי הראיות יתקבלו וד"ר רימר ייצא זכאי והאמת תצא לאור".