מועמדים לפרס יוקרתי: מערכת החינוך בהרצליה מועמדת לפרס החינוך היישובי מטעם משרד החינוך. מי שהמליצה על הרצליה היא מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך חיה שיטאי.
1 צפייה בגלריה
סיור צוות הפרס במוסדות החינוך
סיור צוות הפרס במוסדות החינוך
סיור צוות הפרס במוסדות החינוך
(צילום: עיריית הרצליה)
משרד החינוך מעניק מדי שנה, בנוסף לפרס הבחינוך הארצי, גם את פרס החינוך היישובי לכחמש רשויות מקומיות, שהצטיינו בקידום הפעילות החינוכית בתחומן.
אתמול, כאמור, התארחו חברי ועד הפרס בראשותה של המשנה למנהל הכללי, גילה נגר, המשמשת כיו"ר הוועדה ונחשפו לפעילויות החינוכיות בעיר.
מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום הציגבביקור את העשייה העירונית הפורמלית והבלתי פורמלית בעיר.
יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר הוזמן על ידי העירייה כדי להציג את הפעילות במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי, במסגרת התמודדות על פרס החינוך הישובי הארצי: "27 תחנות של דברים נפלאים הקורים בחינוך בעיר, ילדים מקסימים אשר הציגו בגאווה ובביטחון, נציגי עירייה והורים, וצוותים חינוכיים מחוייבים להובלה בחינוך. מרגש".
יו"ר ועדת הפרס, המשנה למנכ"ל משרד החינוך, גילה נגר אמרה בסיום הסיור: "אני רואה את EACH כחוט השזור לאורך התחנות בהן ביקרנו. זו שפה דבורה ולא רק תאוריה. ילדי הצופים, גן בחורש, פיתוח מיומנויות באמצעות למידה עצמאית ופעילה, שילוב בעלי צרכים מיוחדים וחמלה כלפי בעלי חיים.
"כל מי שפגשתי מונע מאהבה. אהבה לילד ואהבה לחינוך. רואים את הדגש על יכולות וחוזקות של כל ילד. מיקום גני חינוך מיוחד באשכול גנים ושילוב בין הילדים זה מסר. גורמי החינוך לא נשארים במסגרת, אלא פורצים מסגרות ומשתפים בתהליך ישובים אחרים (לדוגמה, בפרוייקט הלוויינים). ראיית בית הספר לא כבועה אלא כבבואה, והפתיחות לחיבור בין קהילות - בתוך העיר ומחוץ לה, מחממת את הלב. רואים את השיתוף בשילוביות עם מוסדות נוספים כגון מוזיאון, מתנ"ס, ספרייה ואחרים. מתן מרחב אוטונומי למורים ליזום, ליצור ולהשפיע מאפשר למורים להגשים את תפיסתם החינוכית. ולסיכום רואים הרבה כבוד וחזון".