"בחודשים הקרובים ייצא מכרז צהרונים חדש ליסודיים ולגנים, בשיתוף הנהגת ההורים", כך הודיעה עיריית הרצליה השבוע בישיבת מועצת העיר לשאילתה שהגיש בנושא חבר מועצת העיר רונן וסרמן (יש עתיד).
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
חבר המועצה וסרמן טען בשאילתה כי הצהרונים בעיר הרצליה הם ברובם ברמה סבירה ואף למעלה מכך, וזאת למרות שבשנים האחרונות ישנם מקרים רבים שבהם חלק קטן מאוד מהצהרונים אינם מספקים שירות הולם. העירייה מפעילה משאבים רבים על מנת לפתור את הבעיות, ובמרבית המקרים מצליחה, וכל הכבוד על כך.
"על אף מאמצי העירייה, עדיין ישנם מספר צהרונים אשר לדברי ההורים שם – הצוות אינו מתפקד בכלל ואף לעיתים נוקט באלימות כלפי הילדים. ידוע לי שהנושאים מטופלים, אך במספר מקרים ההורים עדיין מאוד לא מרוצים".
וסרמן שאל האם אנשי הצוות של הצהרונים אינם מתפקדים "ולעיתים נוקטים אלימות כלפי הילדים", כטענת ההורים. "אם 90% מההורים מעוניינים לעזוב את הספק, האם הדבר אפשרי? אם ההורים מעוניינים להפעיל בעצמם את הצהרון במבנה הגן או במבנה חיצוני, האם הדבר אפשרי?" שאל וסרמן.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
מהעירייה נמסר: "ההסכמים עם הספקים מקנים אפשרות להפסקת הפעלת צהרון על ידי ספק. החלטה זאת אינה נתונה להורים באופן בלעדי, והיא נשקלת על ידי המחלקה לגיל הרך, ועד ההורים העירוני, או הנהלות בתי הספר בשיתוף ההורים והעירייה. אין אפשרות להפעלת צהרון על ידי ההורים במבנה הגן. בחודשים הקרובים ייצא מכרז צהרונים חדש ליסודיים ולגנים, בשיתוף הנהגת ההורים".
מרונן וסרמן נמסר: "העליתי את השאילתא בעקבות שלושה גנים שפנו אליי מספר פעמים מתחילת השנה עקב אלימות של הצוות ויחס מאוד לא סביר. העירייה טיפלה ומטפלת בבעיות, אך הן לא נפתרות. בלי קשר, את ההודעה על יציאה למכרז כבר קיבלתי לפני כשלושה שבועות, ולכן אין קשר בין היציאה למכרז ובין השאילתא".