עיריית הרצליה נגד תכנית הענק "קריית שחקים" שאמורה להוסיף 1650 יחידות דיור ומשרדים במערב העיר.
צילום: מוטי קמחיצילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
התוכנית שקיבלה תוקף בנובמבר 2019 חולשת על שטח של 180 דונם וכוללת כ-1,650 דירות ומשרדים בשטח בנוי של 200 אלף מ"ר בבניינים בני 60-20 קומות. בנוסף, היא כוללת הוראות לבניית מרכז תחבורה ענק וחדש הכולל חניונים וגישה לתחנת הרכבת, ולקווי אוטובוס.
שתי הטענות המרכזיות העומדות בבסיס העתירה הן: התנערות המדינה מהבטחותיה לחבר את המתחם לרכבת הקלה דבר שיפחית משמעותית את העומס התחבורתי שיווצר עם בניית המתחם, והטענה השניה, השתתפות המדינה בעלות עבודות הפיתוח במתחם (מבני ציבור וכו) שאם יושת על העירייה יגרום לגרעון של מאה מיליון שקלים גם לאחר ניכוי היטלי ההשבחה שיגבו.
"הוותמ"ל החליטה להפקיר את הצורך הציבורי האקוטי בדבר מענה תחבורתי ולהעדיף אישור דירות על הנייר אשר ספק אם יגשימו תכלית לאומית או חברתית כלשהי. כל זאת תוך דריסה ברגל גסה של סיכומים מוקדמים והבטחות שקיומן היווה תנאי לתמיכת הרצליה בתוכנית", נכתב בעתירה.
העתירה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין הררי טויסטר נגד הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) שאישרה את התוכנית, רשות מקרקעי ישראל שיזמה אותה וכנגד גופים נוספים שהיו קשורים להליכי התכנון.
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה פועלת להתחדשות העיר ותרמה רבות למאמץ הלאומי להוספת יחידות דיור, עם זאת, העירייה אינה יכולה לקבל תכתיבים ללא תיאום וללא הבנה של תפיסת העיר הכוללת וצרכיה. לפיכך, לא נאפשר תוספת בנייה בעיר ללא מענה הולם של תשתיות כגון תחבורה, ניקוז, שטחי ציבור ועוד. מענה זה הוא תנאי הכרחי להבטחת איכות חייהם של תושבי העיר, כפי שאנו בהרצליה מחויבים לה".
מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "כרגיל עיריית הרצליה שולחת את עתירותיה לעיתון ורק לא לבית המשפט. מדובר בתכנית מצויינת שהושלמה במאמץ רב. תוואי הקו הירוק הינו חלק מראייה כולל של פריסת התחבורה הציבורית במרחב ויצירת התניות נוספות הן רק אמצעי פסול לניסיון לנהל את הממשלה ותקציביה בדרכים עוקפות".
פרסום ראשוני: 08:21 , 06.01.20