2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
תביעה בגין מוות כתוצאה ממאמץ יתר של חולה לב, הוגשה בימים אלה לביהמ"ש השלום בהרצליה, ע"י עוה"ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא.
על פי כתב התביעה, המנוח, יליד 1959, לקה בשנת 2010 בהתקף לב, ורופאה תעסוקתית קבעה כי במצבו, אין הוא יכול לבצע עבודה פיזית מאומצת. משכך הוא התקבל לעבודה כשומר לא חמוש.
במסגרת עבודתו נדרש האיש להעביר שאלון רפואי מטעמו בכל הנוגע ליכולותיו הבריאותיות לבצע פעולות גופניות. הוא פנה לרופא המשפחה, הרופא מילא את השאלון, ובמסגרתו נטען שענה על כל השאלות בשלילה – וקבע בין היתר שלגבר אין מחלת לב, חרף עברו הלבבי.
לפני כשנתיים, כך על פי התביעה - נתבקש המנוח על ידי מעסיקתו – להגיע לאתר מטווחים על מנת לבצע מטווח. נאמר לו כי יתכן שידרש גם לבצע ריצה. בסיום הריצה הוא התקשר לאשתו ואמר לה כי אינו חש בטוב, וכי הוא מרגיש תעוקה בחזה ולחץ בגרון.
אשתו מיהרה אל המקום, ובמקביל הוזעקה ניידת מד"א. הפרמדיקים שהגיעו למקום מצאו את המנוח בהכרה מלאה אך כ-30 שניות לאחר הגעתם הוא התמוטט ואובחן כסובל מפרפור חדרי הלב.
האיש הובהל לבית חולים תוך כדי ניסיונות החייאה, שלא הועילו. משהגיע לבית החולים נקבע מותו, והוא בן 58. בימים אלה הגיש עוה"ד שפירא, בשם משפחתו של המנוח – תביעה בטענה לרשלנות רפואית.
2 צפייה בגלריה
צילום: אופיר הייב
צילום: אופיר הייב
צילום: אופיר הייב
לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' יאיר יודפת, מומחה ברפואת משפחה. פרופ' יודפת קבע בחוות דעתו כי הרופא המטפל התרשל בכך שמילא את השאלון באופן שמנוגד חד משמעית למצבו הרפואי של המנוח טרם אירוע הריצה.
לדבריו, הרופא המטפל הכיר את מצבו של המנוח ועליו היה לדעת את הסיכונים בביצוע פעילות גופנית - למסור את המידע הנכון, אשר על בסיסו לא היה מתאפשר למנוח לבצע את הפעילות הרלוונטית, ופטירתו המצערת היתה נמנעת.
"המנוח נפטר כתוצאה של רשלנות מקוממת ומיותרת", דברי עו"ד שפירא. "הוא הותיר משפחה שבורה, אלמנה ושלושה ילדים. מיותר לציין את ההשלכה של המקרה הנורא על בני המשפחה כולם – מותו גרם להלם מוחלט והפך את חיי כל המשפחה על פיהם".
כעת דורשת המשפחה פיצויים בסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית: 2.5 מיליון שקלים.