תערוכת חנוכה בשילוב אלמנטים מהכריסמס (חג המולד) בחט"ב יד גיורא בהרצליה מסעירה את תושביה הדתיים והמסורתיים של העיר. מדובר בתערוכה ובה מספר מיצגים שנועדו להמחיש את מנהגי שני החגים, זה הנוצרי וזה היהודי, החלים בחפיפה בתקופה זו של השנה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לטענת חלק מהתלמידים, ההעדפה בתערוכה זו למיצגים מהכריסמס, "הייתה מובהקת".
"הבן שלנו, בכיתה ח', אמר שהוא לא מבין למה צוות בית הספר פועל להעדיף את החגים הנוצריים על היהודיים", אמר הורה אחד לארגון 'יד לאחים' שקיבל תלונות בנושא: "נראה היה כי בבית-הספר עשו מאמץ להפוך את החג הנוצרי לאטרקטיבי, ואילו את חנוכה לזניח ושולי".
אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר, ומחזיק תיק התרבות היהודית בהרצליה, שיגר השבוע מכתב חריף לשר החינוך הרב רפי פרץ, ובו הוא תוקף את היוזמה אותה הוא מכנה "החדרת הנצרות, בחטיבת הביניים 'יד גיורא' בעיר".
צדיקוב הזכיר יוזמה נוספת שנעשתה בבית ספר אחר בעיר, בית ספר 'אילנות' - שבשנים עברו קיים תערוכה בנושא צליבת ישו, כאירוע מסכם של סוף השנה לנערות בנות מצווה."האירועים הללו הם חריפים וחריגים", כותב צדיקוב במכתבו, "תכליתם היא לטשטש את זהותם היהודית של ילדי הרצליה, ולהחיל עליהם תרבות קוסמופוליטית אוניברסלית".
עוד הוסיף צדיקוב בפנייתו לשר החינוך, "ערב חג החנוכה, בלתי נמנע מלהשוות יוזמות אלו המנוגדות לתוכנית הלימודים שקבע משרד החינוך, לרוח ההתייוונות שאת הניצחון עליה אנו מציינים בחנוכה הקרב ובא".
ובסיום מכתבו ביקש: "הנני מבקש להשמיע קול ברור בנוגע ליוזמות החדרת רוח הנצרות לילדי ישראל וכן לנקוט בצעדים משמעתיים ולטפל בחומרה מרבית כנגד האחראים למחדל".
יש לציין, כי חט"ב יד גיורא היא חטיבה חילונית, וגורמים עירוניים מסרו כי מדובר בשיעור אנגלית שניתן במסגרת הפסקה פעילה לקראת תערוכה שמקדימה את פסיטבל חנוכה שייערך במוסדות החינוך בעיר.
מעיריית הרצליה נמסר: "חנוכה הוא חג האור. אור שמאיר גם פינות נוספות בתחומי הידע והדעת. במסגרת "הפסקה פעילה" הסבירה המורה לאנגלית לילדים שבמקביל לחג החנוכה חוגגים בעולם גם בני דתות שונות חגים אחרים - כמו למשל חג הכריסמס, והסבירה על מאפייני החג. עיריית הרצליה דוגלת באור ובנאורות ולא תיתן להחשיך את מערכת החינוך בעיר".