המחלה המסתורית מארצות הברית הגיעה לאזור השרון: בן 20 אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים מאיר כשהוא במצב קשה עקב מחלת "EVALI", שנגרמה בעקבות אידוי סיגריות אלקטרוניות. זה הוא האבחון הראשון בישראל של המחלה, כך פורסם לראשונה באתר וואלה ניוז.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לדבריו של ד"ר אורי ונד, רופא בכיר במערך הריאות של בית החולים מאיר בכפר סבא כפי שנמסרו לכתב בועז אפרת, "הצעיר הגיע למצב בו מסוכן. הוא התאים לכל הקריטריונים של האבחנה ב-EVALI, המחלה שנגרמת מסיגריות אלקטרוניות ואידוי. למטופל היה חום גבוה, קוצר נשימה, שיעול, הקאות ורמת חמצן מאוד נמוכה בדם. אלה דברים שאפיינו את המקרים בארצות הברית. אני חושש כי בארץ זה עלול להיות פתח למקרים נוספים".
כזכור, גילוי הקשר בין סיגריות אידוי אלקטרוניות לבין פגיעה בגוף האדם החל כבר בסוף חודש יולי השנה כאשר דווח על עשרות מדינות ברחבי ארצות הברית שבתחומן אושפזו בני נוער עם פגיעה ריאתית קשה לאחר שאישרו כי נהגו לעשן סיגריות אידוי. המרכז האמריקני לבקרת מחלות, CDC, קבע לפני מספר שבועות כי הגורם המסתורי למחלה הוא, ככל הנראה, ויטמין E אצטט המצוי במוצרי האידוי שנמצאו אצל הלוקים בתחלואה המסתורית.
רק לאחרונה פורסם כי משרד הבריאות שוקל לאסור ייבוא סיגריות אלקטרוניות לישראל בשל הנזקים בריאותיים שאובחנו בארצות הברית.