פיילוט שהחל בחטיבות הביניים בן גוריון והזאב עתיד לגרום מהפכה בדרך הלימוד בבתי הספר בהרצליה.
בפרויקט, במסגרת תוכנית each, שנעשית בין השאר יחד עם חברות מיקרוסופט ותקשוב המאה ה- 21, אמורים תלמידי כיתות ז' בעיר ללמוד אסטרטגיות למידה באופן מקוון ללא התחשבות במקום שבו הם נמצאים או בשעה ביום.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
ליבת התוכנית הינה העברת שעורים בנושא אסטרטגיות למידה שייערכו לסירוגין בכיתות ביה"ס ובמקום שבו התלמידים יימצאו ויועברו אליהם ע"י מדריכים מוסמכים בשידור ישיר ובצורה אינטראקטיבית. אחד היתרונות הגדולים של התוכניות הוא היכולת של כל שיעור מקוון להכיל מאות תלמידים משתתפים.
השבוע נערך המפגש הראשון עם מורי התוכנית משתי חטיבות הביניים ובו הוצגה התוכנית, ובהמשך ייבחרו תלמידים משתי החטיבות שיעזרו בהטמעת התוכנית.
לאחר שתילמד אסטרטגיית הלמידה, בעיקר בצורת שיעורי חקר ולא בלימוד פרונטלי, היא תיושם במקצועות הלימוד במהלך השיעורים בבתי הספר בעיר.
ראש עיריית הרצליה משה פדלון בירך על התוכנית ואמר: "מערכת החינוך בהרצליה לא מפסיקה לחדש ולהתקדם, כשבראש מעיינינו עומד הרצון לצייד את התלמידים במיטב הכלים העדכניים שיעזרו להם לצלוח בצורה מיטבית את אתגרי המחר".
מ"מ וסגנית ראש העיר, הממונה על החינוך, איה פרישקולניק, ציינה: "התאמת שיטות למידה לדרישות הדור הצעיר היא אחד היעדים המרכזיים שלנו. הנהלת העיר תמשיך לפעול לשיפור מערכת החינוך ולתת גיבוי לכל יוזמה של אנשי החינוך בעיר".
מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הבהיר "הרצליה ממשיכה להוביל בחינוך הודות להשקעה עירונית גבוהה וחתירה מתמדת לחדשנות ומצוינות. היוזמה החדשה היא אמצעי נוסף בחשיפת התלמידים לקשת האפשרויות הטכנולוגיות המתקדמות".