מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
תלונות רבות הגיעו בתחילת השבוע למיינט הרצליה על תופעת הטרמיטים המכונפים (הם קרויים נמלים מכונפות) שפשטה על העיר. לטענת התושבים מדובר במרבדים שלמים של "נמלים מעופפות" הנמצאות בכל רחבי העיר ונכנסות לבית. "החדרים מלאים ביצורים האלה. אנחנו לא פותחים חלון משעות הבוקר".
5 צפייה בגלריה
צילום: איתי נבו מכון דוידסון
צילום: איתי נבו מכון דוידסון
צילום: איתי נבו מכון דוידסון
במכון דוידסון לחינוך מדעי הסבירו כי מדובר בנמלים וטרמיטים, שביום יום הם חסרי כנפיים, אך בעונה זו, עונת ההזדווגות, הם מצמיחות כנפים ויוצרות את התופעה הנקראת "מעוף הכלולות" והיא מתרחשת ביום הבהיר הראשון לאחר הגשם המשמעותי הראשון. במשרד להגנת הסביבה טוענים כי "'מעוף כלולות' הוא תופעת טבע יפה, שאינה מסוכנת לאדם. היא אינה מזיקה וחולפת לאחר מספר ימים. באמצעות מעוף זה, החרקים מתרבים באופן טבעי, באופן שמאפשר את שרידותם לאורך השנים. עם זאת, טרמיטים המקימים את הקן במגורי אדם עלולים לגרום למפגע לאור העובדה שהם ניזונים מהעץ. מומלץ אם יש הימצאות של חרקים מעופפים בתוך הבתים, במרפסות או בחצרות, להתייעץ עם מדביר בעל רישיון מתאים ובתוקף מהמשרד להגנת הסביבה, באשר לפעולות מניעה או הדברה נדרשות".
לזה תושבי רחוב גרטרוד עליון בשכונת פסגות אפק לא ציפו: לדבריהם מדי יום, מושלכים לעבר חצר אחד הבניינים אבנים ופסולת על ידי לא אחרים מאשר ילדי גן עירוני סמוך. המיידים הקטנים זורקים גם צעצועים, ציוד של הגן ובעצם מכל הבא ליד ובכך מסכנים את שכניהם.
5 צפייה בגלריה
החפצים שהושלכו | צילום: פרטי
החפצים שהושלכו | צילום: פרטי
החפצים שהושלכו | צילום: פרטי
ליאור, דייר בבניין, סיפר למיינט ראש העין כי ה'התקפה' מצד ילדי הגן הגובל בחצרם החלה כבר בספטמבר אשתקד. "כבר אז סבלנו כחצי שנה, כשלאחר מכן התקינה העירייה יריעת בד במקום אבל הילדים משמידים אותה אחת לכמה זמן. "הילדים נמצאים לרוב ללא השגחת מבוגר באותו אזור, כך שיוצא מצב שאני עומד מול ילד שממשיך ליידות דברים לכיוון החצר שלנו ואני זה שצריך להעיר לו במקום צוות הגן, למרות שהם ממשיכים בשלהם גם ככה. מדובר בסכנת נפשות מאחר ואנשים הולכים בחצר, ויש רכבים שחונים בו. כרגע אין לנו מענה או פתרון לכך. ביקשנו בעבר שיתקינו מין לוח שלא ניתן להרוס אך גם זה לא בוצע".
אי תנועה חדש הוקם בשכונת "חלום ראשון" בעיר ראשון לציון, במטרה למנוע תאונות, אך תושבי השכונה שמצביעים על עלייה פתאומית במספר התאונות מאז שהוקם האי. "בכניסה לאזור הבניינים החדשים בשכונה חלום ראשון בנו לאחרונה אי תנועה חדש אך לא עשו זאת כמו שצריך. הוא לא מואר וכמעט לא רואים אותו, הוא לא בולט כלל וזה מתבטא עוד יותר כי הכביש משופע", סיפרה תושבת השכונה למיינט ראשון לציון, "היו כבר שלוש תאונות שם וזו סכנה מתמשכת. .מה אנחנו מבקשים בסך הכל? שיצבעו באדום לבן וישאירו את המקום? זה חיי אדם וכדאי שיטפלו בזה הרי תכף החשיכה המוקדמת והגשמים יגרמו לכך שבסוף רכב יעוף על הולך רגל שנמצא על המדרכה".
5 צפייה בגלריה
תאונה באי התנועה | צילום: פרטי
תאונה באי התנועה | צילום: פרטי
תאונה באי התנועה | צילום: פרטי
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הצומת המדובר נבדק ואושר על ידי מהנדס תנועה. כמו כן, הוצבה מראה פנורמית גדולה להגדלת שדה הראייה על פי תוכנית התנועה. במקום קיימת תאורה מספקת".
פלאפל טובה ברחוב שמואל הנציב 13 בנתניה הוא מוסד ותיקומפורסם בזכות הכדורים הזהובים והפיתה הרכה. אבל השבוע, בעקבות פוסט של גילי גולן שקיבל עשרות אלפי לייקים בפייסבוק, הם התפרסמו בזכות משהו אחר. "הבנות שלי רצו פלאפל לארוחת צהריים. לקחתי אותם ל'פלאפל טובה' בנתניה", כתב גולן בפוסט. "אף פעם לא ביקרתי במקום. נכנסנו, אני מסתכל על התפריט ושמתי לב שכתוב למטה 'למי ששכח כסף או חסר, טובה תאכיל אותו בשמחה'. שאלתי את בעל הבית מה הכוונה? אז הוא אמר לי 'למי שאין כסף אוכל כאן בחינם'. באותה שניה שהוא הסביר לי זאת וללא כל שליטה התחלתי לבכות, בכי בלתי ניתן לעצירה. התרגשתי כשבמוחי רצה המחשבה איך זה יכול להיות שבעולם חומרני כשלנו יש עדיין אנשים שכסף זה לא הכל בשבילם. שלא שופטים אותך ע״פ הארנק. שמעניקים לעני ברוחב לב וללא משוא פנים . וואו! תודה לכם, נתתם לי כח להיות בנאדם יותר טוב!".
5 צפייה בגלריה
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
פלאפל טובה. צילום: עדי ארצי
בפלאפל טובה, התרגשו מאוד מתגובתו של גולן. "הוא הסתכל על השלט, ושאל אותי בשביל להבין, אם באמת מי שיצטרך יקבל מזון בחינם", אמר לירן קלה, שעובד במקום כבר שבע שנים, למיינט נתניה. "אמרתי לו, ברור! בעל הבית שלי אומר שאין דבר כזה שבן אדם יוצא מכאן בתחושת רעב. התגובה שלו הפתיעה אותי, הוא פרץ מולי בבכי".
פרויקט הענק של חפירת עיר תת קרקעית למנהרות קבורה בגבעת שאול, שנחשף לראשונה ב"ידיעות ירושלים", הושלם השבוע ונחנך. יוזמי הפרויקט הם אנשי חברת קדישא 'קהילת ירושלים'. במיינט ירושלים מספרים כי מדובר במיזם ענק ויחיד מסוגו בארץ בעלות של כ-200 מיליון שקל ובו מנהרות בעומק של 50 מטר מתחת לפני הקרקע. המטרה: להסדיר מקומות קבורה לכ-23 אלף קברים. הקברים יהיו בחלקם בקירות הצדדיים וכן ברצפת המנהרות בקברים יחידניים. כל המתחם יכלול כמובן מערכות תאורה ומיזוג. המיזם מיועד לאפשר קבורה בעיר ב-12 השנים הבאות בסך הכל. המיזם נקרא 'מנהרות עולם' והירידה אליו תהיה מפיר מרכזי בו יוקמו שלוש מעליות נוסעים רחבות ממדים, כשבכל מעלית יוכלו לעלות ולרדת כ-30 איש בו זמנית. מעבר לכך מי שמוגבל או מתקשה ללכת יוכל להיעזר ברכבי גולף קטנים שיגיעו למתחם התת-הקרקעי מכביש גישה במיקום אחר.
5 צפייה בגלריה
בית הקברות התת קרקעי גבעת שאול. צילום: יואב דודקביץ'
בית הקברות התת קרקעי גבעת שאול. צילום: יואב דודקביץ'
בית הקברות התת קרקעי גבעת שאול. צילום: יואב דודקביץ'
אירוע מרגש ומיוחד התקיים השבוע בעבור משפחת אוליאל מגבעת אולגה. בנם שמואל (55) שמתמודד עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומתגורר בשנים האחרונות בהוסטל בנהריה, נישא לבחירת ליבו דורית. החתונה המרגשת שהוגדרה על ידי מערך דיור קשר שמתפעלת את ההוסטל בו שוהים השניים, כמסיבת זוגיות, הייתה משותפת לעוד ארבעה זוגות מההוסטל שנישאו במעמד זה והתקיימה בנוכחות המשפחות, חבריהם של ארבעת הזוגות והצוות המקצועי של מערך דיור קשר. "שמואל מאושר, הוא בזוגיות עם דורית כבר 7 שנים וגם בני משפחתה מאושרים מההרמוניה ביניהם. שניהם עובדים במסגרת מערך הדיור ובכספם אף נסעו עם ההוסטל לחו"ל לסוצ'י , נסעו לאילת, מבלים ונהנים. הוא מאושר ואנחנו מאושרים מאד ורגועים בשבילו, הוא חי טוב ובשקט", סיפרה אמו למיינט חדרה. כשהוא לבוש בבגדי חתן, החליף שמואל טבעות עם דורית זוגתו על רקע תשואות הנוכחים, וסיפר כי לרגע הזה חיכה כל חייו. את הרגע המתוק בחייו אף המתיקה בעבורו יותר הזמרת עדן בן זקן שהגיעה בהפתעה.