בקרוב יחל במתחם מנדלבלט-אבן עזרא שבהרצליה (בשיכון ויצמן) תהליך הריסתם של חמישה בניינים ישנים, בני שלוש-ארבע קומות כל אחד (ובהם 84 דירות), ובמקומם ייבנו ארבעה מגדלי מגורים בני 14-11 קומות, שיכללו 278 דירות. בצדו השני של הכביש, ממש מול פרויקט הבנייה, ניצב גן הטרום-טרום חובה "קנרית", ובו 23 ילדים בני שלוש וצוות הגן. עם היוודע דבר השיבוצים לגנים, פנו הורי גן קנרית למחלקת החינוך לגיל הרך בעירייה, אך לטענתם הוצע להם פתרון לא רלוונטי, להעביר את הילדים לגן אחר בשכונת יד התשעה, הנמצאת בקצה השני של העיר.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
בפגישה נוספת הוצע להם פתרון זמני — לעבור למשך תקופת ההריסה לגן אחר בשכונה. "שלחו אותנו למשך חודש לגן 'טל' הנמצא במרחק כמה מאות מטרים מגן קנרית. מדובר בגן קטן, לא פעיל, שיתקשה להכיל את 23 הילדים, במיוחד בשל העובדה שיש בו רק תא שירותים אחד".
עם תום ההריסה ובמהלך תקופת הבנייה אמורים הילדים לחזור לגן קנרית ולעבור "שנים של סיוט", כדברי הוריהם. "זה יהיה אתר בנייה פעיל ברחוב צר, שייחסם על ידי משאיות וטרקטורים, ולא תהיה בו חניה להורים. הילדים וצוות הגן ייאלצו להתמודד עם אבק ורעש, לא יוכלו לשהות בחצר וייאלצו להסתגר בגן, על כל ההשלכות מכך. גם בתוך הגן הרעש יישמע, כי החלונות לא הרמטיים".
לטענת ההורים, בפגישות של נציגי ועד הגן עם גורמי העירייה כלל לא הובטחו להם סדרי בטיחות, כגון רשת הגנה מנפילת חפצים. מהעירייה נמסר: "התקיימו שתי פגישות עם נציגות הורים, ותהליכי הבדיקה ובחינת הפתרונות נמשכים. כל פתרון שיוצע, על ידינו או על ידי ההורים, ייבחן בשיתוף פעולה ותוך ראיית טובת הילדים".