1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
תכירו מקרוב את גדעון סלם, 54, המציל של החוף הנפרד בהרצליה:
למה אתה אוהב את הרצליה? "נולדתי וגדלתי בעיר ואני אוהב את הים. אני מרגיש שתושבי העיר הם כמו משפחה גדולה שלי".
עם מי היית רוצה לשבת לדרינק? אריאל זילבר. הייתי שואל אותו מה משמעות הטקסטים שלו ומאיפה ההשראה? בשנת 1982 עשיתי לאמא שלו אנטנה בבית, עבדתי אז כטכנאי מערכות תקשורת, ואני זוכר שבדיוק באותה עת הוא בנה שם מדרכה ויצא עם דלי של מלט והחל לעבוד בעצמו. מאז הוא נחרת בזכרוני. הייתי גם שואל אותו מה הסוויצ' שגרם לו להתקרב כך לדת".
מה המקום הסודי שלך בעיר? "סוכת המציל וחוף הים בסוף המשמרת שלי בשעה 19:00. אני אוהב להישאר כאן לבד מחוץ לעבודה וגם בחורפים אני מבלה בחוף. זה המקום הסודי שלי. בנוסף, אני אוהב לטייל בשדות מאחורי הבית שלי. החלק המזרחי של החצר שלי זה השדות של גבעת חן, הבית שלי יושב בין העיר לכפר".
מה בעיניך גרוע בהרצליה? "אין לי הרבה מה להגיד מאז שפדלון נכנס לתפקיד. החזות של העיר השתפרה ואין פינות מוזנחות. יש עצים בכל פינה. אני כל היום בים מה יכול להיות לא טוב?! אני רואה רק את הדברים הטובים".
הדבר הכי משוגע שעשית? "אני גולש על סאפ ופעם ראיתי להקה של דולפינים בים סוער והגלים נשברו בעומק, ראיתי אותם ממרחק 100 מטר. הם קפצו ושיחקו עד שנעלמו. כמו כן, הייתי על חסקה פעם ויצא לי לראות מעל הריף מול החוף הנפרד שם אני צולל בדרך כלל, כריש בגודל שני מטרים משייט ונעלם. אני גם אוהב לדוג, בעיקר לוקוסים, אבל פעם אחת זה כמעט עלה לי בחיי. ראיתי לוקוס בעומק 12 מטר צללתי לעברו, יריתי חץ והוא ברח למנהרה. לא יודע מה גרם לי לעשות את זה אבל הורדתי את המיכל והמאזן ווסתים כדי להיכנס למנהרה וכמעט טבעתי במרדף אחריו. ניצלתי בנס".
מיהו הרצלייני בעיניך?
"הרצלייני בשבילי זה אחד שאוהב את הים כי הרצליה שוכנת על רצועת חוף של 8 וחצי קילומטר. יש לנו בין החופים היפים בארץ ולדעתי הרצלייני זה רק מי שאוהב טבע וים".