שתי תלמידות בנות 11 מהרצליה החליטו מיוזמתן להכין קאפקייקס, למכור אותם ברחבי העיר ובכסף רכשו מתנות ומשחקים למחלקת הילדים בלוינשטיין. השתיים הגיעו להעניק את המשחקים לילדים באופן ישיר וכבר מתכננות את המיזם הבא.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
ליאת לבנה, אימה של רומי, מתארת: "מדובר ביוזמה פרטית של השתיים. לקראת סוף החופש הגדול הן החליטו לאפות קאפקייקס והגיעו אליי הביתה. הן אפו ממש קצת, כעשר חתיכות, ואמרו שהן הולכות למכור אותן ברחבי העיר. כשרומי בתי חזרה תוך זמן קצר שאלתי אותה איך מכרתןן את הכול בזמן כל כך, אז הן אמרו לי שבגלל שהן מתכוונות לתרום את הכסף לילדים חולים אז זה נחטף. רק אז למעשה הבנתי שהן התכוונו לסייע לילדים, וזה מאוד ריגש אותי.
"לאחר ההצלחה הן החליטו לאפות שוב, והפעם כמות גדולה יותר, בביתה של נועה. וגם אלו נחטפו. תושבי העיר פשוט תרמו להן גם מעבר לעלות הקאפקייק. וזה היה תרומות יפות. וככה הן המשיכו כל פעם עד שאספו סכום כסף גדול ולא ידעו כיצד לתרום אותו".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
מה היו הלבטים?
"לא ידענו אם כדאי לתת את הכסף או לרכוש מתנות ומשחקים עבור ילדים חולים ולתת את זה באופן ישיר לילדים, בסוטף החלטנו ללכת על האופציה של רכישת מתנות. השתיים הלכו לחנות משחקים ומתנות במרכז העיר בהרצליה, אדם משכמו ומעלה, שהבין למה הם רוצים את המתנות והחליט שעל כל שקל שהם קונים הוא מצידו מוסיף עוד שקל, וכך נוצר מצב שהסכום שהיה להן בן מאות השקלים הוכפל".
"בסופו של דבר החלטנו ללכת לבית חולים לוינשטיין ולתרום ישירות את המתנות והמשחקים לילדים החולים. מנהל בית החולים לוינשטיין, ד"ר חגי אמיר עשה את התיאומים הדרושים וכך הגענו כולנו לבית החולים עם כל המתנות וחילקנו לילדים.
"המחזה היה מרגש. הילדים קיבלו את התמונות, הן קנו גם מתנות המיועדות לבנים וגם לבנות, וראינו בעיניים של הילדים את השמחה. זה נתן לנועה ורומי 'דרייב' רציני. ואנחנו כבר רואים שהן מתכוונות להשקיע שוב במיזמים דומים למען הקהילה והחברה. זו ארץ ישראל היפה".