הפרקליטות הגישה אתמול (א') לבית המשפט לתעבורה בתל אביב כתב אישום נגד נמרוד שוורץ (60), מורה לנהיגה מרמת השרון, בגין גרם מוות ברשלנות של רוכב אופנוע יצחק נדלר ז"ל. נדלר נפגע ונהרג מרכבו של המורה, בזמן שתלמידה נהגה ברכב. מכתב האישום עולה כי התלמידה סטתה לנתיב שבו היה רכב, המורה הסיט את הרכב בחדות חזרה לנתיב וכתוצאה מכך נפגע ונהרג נדלר.
3 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי: תיעוד מבצעי מד"א
צילומים: פרטי: תיעוד מבצעי מד"א
צילומים: פרטי: תיעוד מבצעי מד"א
על פי כתב האישום ב-29 במאי נהגה תלמידה ברכב, כחלק משיעור נהיגה, בכביש 20 מדרום לצפון, לכיון מחלף שבעת הכוכבים, בנתיב הימני ביותר, המיועד לפנייה ימינה בלבד, לכיוון מרכז העיר הרצליה כאשר שוורץ יושב במושב לידה ומנחה אותה בנהיגתה.
בסמוך לקילומטר ה-25, הורה שוורץ לתלמידה לעבור לנתיב השמאלי המוביל להרצליה פיתוח מבלי שהביט במראות הרכב המקנות שדה ראייה רחב לנתיבי הכביש. התלמידה החלה לסטות לנתיב השמאלי. בעוד התלמידה סטתה מנתיב נסיעתה שמאלה ונכנסה לנתיב נסיעתו של רכב מסוג לקסוס מצד שמאל. כשהבחין שוורץ כי חזית רכב הלקסוס, קרבה אל רכבו, הסיט את ההגה בחדות, חזרה אל הנתיב הימני בכביש.
באותה עת רכב חגי יצחק נדלר ז"ל על אופנוע מסוג "קוואסקי" בכביש 20, מכיוון דרום לצפון, בנתיב הימני בכביש, מאחורי רכבו של שוורץ, במהירות משוערת של כ-126 קמ"ש.
ברגע הסטת הגה הרכב ימינה, חסם שוורץ את המשך נתיב נסיעתו של נדלר. כתוצאה מכך התנגש נדלר עם חזית האופנוע בדופן ימין של רכבו של שוורץ. נדלר הוטל מהאופנוע בעוצמה על גדר בטיחות מברזל אשר בשול הכביש ומיד לאחר מכן, נדרס תחת גלגלי רכבו של שוורץ.
ניידת מד"א הוזעקה אל זירת התאונה ומותו של נדלר נקבע במקום, כתוצאה מפגיעה רב מערכתית קשה אשר נגרמה לו בעטיה של תאונת הדרכים.
3 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
לנוכח כתב האישום מבקשת הפרקליטות לפסול את רישיון הנהיגה של שוורץ עד לתום ההליכים נגדו.
עו"ד אילון אורון, שמייצג את מורה הנהיגה, מסר לאתר ynet כי "מדובר באישום מופרך. מורה הנהיגה עשה את אשר חובה היה עליו לעשות. הוא הסיט את ההגה של התלמידה שנהגה ברכב על מנת שלא להיפגע מרכב שהגיע משמאלו. לדאבון הלב, רכבו פגע ברוכב אופנוע אשר עקף אותו מימינו".
3 צפייה בגלריה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א