בהרצליה דואגים לכך שתלמידי העיר יגיעו מוכנים לשנת הלימודים הקרובה. במרכז הלמידה "שביט", שמפעילה העירייה, יכלו ילדי העיר לנצל את ימי החופש הגדול ללמידה באופן חווייתי ובאווירה משוחררת ונעימה כדי לרכוש מיומנויות למידה ולהתקדם במגוון מקצועות לימוד. זאת באמצעות סדנאות וקורסים שנערכו במקום בחודשים יולי-אוגוסט, והוצעו במחיר מסובסד.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
משך הקורסים היה שבוע עד שבועיים, כאשר היו קורסים שהתקיימו מדי יום וכאלה שפעם בשבוע. בין הקורסים שנערכו במרכז "שביט":
ללמוד איך ללמוד: אסטרטגיות למידה - מחקרים מלמדים כי לשימוש באסטרטגיות למידה יש השפעה דרמטית על הישגיהם של הלומדים. הסדנה מקנה כלים ומיומנויות שבאמצעותם התלמידים מפתחים יכולות להבנה מעמיקה בשפה ובמקצועות רבי מלל. שיטות לשיפור הזיכרון , פיצוח שאלות, תמצות דברים ועוד.
יצירה חוויתית - סדנת יצירה עם מגוון חומרים, טכניקות ושיטות. ציור, רישום, פיסול, אריגה ועוד לפיתוח היצירתיות.
סדנאות קיץ במתמטיקה, אנגלית - מטרת הסדנאות היא ״להסיר חלודה״ לאחר חופשת הקיץ, לחזור על החומר הנלמד בשנה החולפת, לסיים את עבודות החופש שנשארו ולהתכונן ללימודי השנה הקרובה. ניתן לבחור מקצוע אחד, שניים או שלושה.
סדנת צילום בסמארטפון - טכניקות צילום מתקדמות, תעתועי צילום, פרספקטיבה, פילטרים, עריכה ושימוש במסך ירוק (סטילס +וידאו), ניהול ערוץ יוטיוב מצליח.
סדנת "סאמר סייבר" - עולם הסייבר ואבטחת מידע, לימוד שפות קוד, היכרות עם מספר שפות תיכנות, חיזוק היכולת המתמטית וחשיבה לוגית, הכרת דרכי פעולה של האקרים, דרכי התגוננות מפני מתקפות ברשת, ניתוח פשעי מחשב (פורנזיקה).
האקדמיה לקוד מדעי המחשב - לימוד שפות תכנות פופלריות: java, פייתון, HTML ועוד.
לעוף על יזמות - מרתון ייחודי לרכישת כלים של יזמות, אשר יסייעו לתלמידים לפתח חשיבה יצירתית, חשיפה לעולמות התעשייה, ההייטק והחדשנות בישראל.