תביעת רשלנות רפואית אותה הגישה לאחרונה עו"ד דורית פילו נגד קופת חולים כללית המפעילה את בתי החולים 'מאיר' ו'רבין' (בילינסון) – מגוללת סיפור קפקאי בו הפך גבר פעיל ומתפקד לשבר כלי.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
על פי התביעה, תושב הוד השרון (69) פנה לרופא המשפחה שלו עקב כאבים בחזה, והופנה למיון בית חולים 'מאיר'. בבדיקות שנערכו לו נמצאו ערכים לא תקינים, המצביעים על אירוע לב פעיל, אך חרף כך, נאמר לתובע כי "הבדיקות תקינות והוא חזר לביתו", כך לפי כתב התביעה. .
לדברי עו"ד פילו, שבועיים לאחר מכן, הגיע התובע בשנית למיון ביה"ח 'מאיר' עקב הישנות הכאבים – שם הוחלט לאשפזו לצורך מעקב. במהלך אשפוזו נבדק התובע ע"י קרדיולוג בכיר שהתרשם שלא מדובר באוטם, אך כעבור מספר שעות שינה את דעתו.
על פי התביעה, בשלב זה פנתה אשתו לצוות הרפואי בשאלה מדוע לא מבוצע בבעלה צנתור, ונאמר לה כי הדבר יוחלט למחרת. אלא שלמחרת הצוות הרפואי החליט לשחררו לביתו ללא צנתור וללא המשך טיפול תרופתי, עם הוראה לבצע מיפוי לב ובדיקות מאמץ בקופת החולים.
בבדיקת מאמץ שביצע התובע נמצאו הפרעות בהתאמה למחלת לב, והגבר נשלח לייעוץ קרדיולוגי. לנוכח ממצאי מיפוי הלב הביע הקרדיולוג הפתעה על שחרורו מבית החולים, והפנה את התובע בשלישית לבית חולים והתובע פנה למרכז רפואי רבין (בילינסון).
אך בכך, על פי התביעה, לא תמה ההתרשלות בטיפול בתובע. הרופאים בבילינסון ביצעו בתובע צנתור שלא צלח, שלאחריו נותרה היצרות משמעותית בעורק. הגבר הובהל לניתוח מעקפים ארוך ומסובך, שבסופו הורדם והונשם למשך חודשיים (!), מתוכם שלושה שבועות במחלקת טיפול נמרץ. בהמשך עבר ניתוח נוסף לצורך פינוי קרישי דם סביב המעקפים.
לאחר הניתוחים הסבוכים החל התובע לסבול מקשיי נשימה חריפים, ועבר הליכים רפואיים נוספים שלא שיפרו באופן ניכר את מצבו.
2 צפייה בגלריה
צילום: קרן מזור
צילום: קרן מזור
צילום: קרן מזור
התובע עבר מספר חודשי שיקום וחזר לביתו. לדברי עו"ד פילו, בשל מגבלותיו, הפסיק התובע לעבוד, נמצא בביתו במצב פיזי ירוד, ממעט לצאת מהבית וסובל מחולשה כללית ומנכות פיזית גבוהה.
לדבריה, בטרם האירוע, הפעיל התובע חברת הסעות מצליחה, אך נאלץ לסוגרה, ולמכור בהפסד את ציוד החברה, מפני שבמצבו לא היה מסוגל להפעילה בשלט רחוק.
ד"ר רסין טובי, מומחה לרפואה פנימית ולקרדיולוגיה, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי הבדיקות הראשונות שנלקחו בביה"ח מאיר הצביעו בבירור על אירוע לבבי. בנוסף קובע המומחה כי הצוות הרפואי ב'מאיר' התרשל בכך ששחרר את האיש בפעם השנייה בה הגיע אל שעריו. לדבריו, אם היה מבוצע בתובע צנתור באותה העת, הוא היה צפוי ל-90% הצלחה ללא סיבוכים כלל.
לדברי ד"ר טובי, הרשלנות לא פסחה על ביה"ח בילינסון, שם במקום לערוך בתובע ניתוח מעקפים מיידי בשל מצבו בעת הגעתו לבלינסון, ובשל עברו הרפואי, התעקשו הרופאים לבצע צנתור שרק סיבך את מצבו.
המומחה העריך את נכותו של התובע בשיעור של 40% עקב ירידה בתפקודי הריאות בעקבות הניתוח, ובשיעור של 10% עקב נכות לבבית.
את התביעה הגישה עו"ד פילו נגד שירותי בריאות כללית, המפעילה את בתי החולים 'מאיר' ו'בילינסון'. התביעה בסך מיליוני שקלים הוגשה בימים אלה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.
בימים אלה הגישה עו"ד פילו בשמו של התובע, תביעת פיצויים במיליונים בגין רשלנות רפואית נגד קופת חולים 'כללית' המפעילה את בתי החולים 'מאיר' ו'בילינסון'. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט מחוזי מרכז בלוד.
מדוברות בית החולים 'מאיר' נמסר: "בשל העובדה שהנושא נמצא בבירור משפטי, ובגלל צנעת הפרט הנושא יידון במסגרת בית המשפט".