תושבת הרצליה, ש.ב, שאימה מסתייעת בכסא גלגלים גילתה להפתעתה שבחוף אכדיה, אחד החופים המושקעים בישראל לבעלי מוגבלויות, לא חשבו "עד הסוף" למען בעלי מוגבלויות.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
התושבת הגיעה עם אימה לחוף בשעת בין ערביים כשהיא מוליכה אותה בכסא גלגלים בשביל המוביל לחוף הים - עד שהוא נעצר באמצעו, מרחק של כמה מטרים קריטים עד לחוף עצמו.
"אין מה לדבר", פרסמה התושבת פוסט בפייסבוק, "בחוף אכדיה הושקעה מחשבה הולמת לבעלי מוגבלות. נבנו מעליות המורידות את הנוסעים ממפלס הכביש לחוף הים, אשר מונגשות גם לבעלי לקויות ראיה ושמיעה. כמו כן סומנו 40 חניות לשימוש נכים, בקרבת המעליות. נבנו שבילי עץ המובילים מפתחי המעליות למטה, והוצבו כסאות רחצה מיוחדים עבור נכים המעוניינים להיעזר בהם. חוף אכדיה בהרצליה נחשב לחוף ברמה גבוהה של נגישות".
"אבל שאלה קטנה לי אל המתכננים, למה לא המשכתם את שביל העץ עוד קצת קרוב לים, שהנכים עם כסא גלגלים יוכלו לשבת יותר קרוב לים ואפילו להיכנס אם ירצו. ולא רק לראותו בלבד??".
בהקשר זה יש לציין, כי לאחרונה השיקה עיריית הרצליה ארבעה כסאות מיוחדים שנועדו להעביר תושבים עם מוגבלות פיזית למים. עלות הכיסא כ 15 אלף שקלים, הוא יובא מארה"ב ומתאים לכל הגילאים. כיסא זה הושק בחוף אכדיה צפון בחודש יולי השנה.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
תגובתה של עיריית הרצליה תפורסם לכשתתקבל.