החלטה שנויה במחלוקת התקבלה על ידי הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור) שעיקרה: אישור הקמת מתחם של 1200 יח"ד בקרקע בחלקה הדרום מערבית של העיר (בסמוך לשכונת גליל ים)
1 צפייה בגלריה
צילום: עמותת צלול
צילום: עמותת צלול
צילום: עמותת צלול
בעירייה מברכים על המהלך, שכן כיום המתקן מהווה מטרד ריח עבור השכונות הסמוכות. אלא שבמשרד הבריאות ובמשרד להגנת הסביבה מתנגדים למהלך, מחשש כי יוביל להזרמת כמויות גדולות של ביוב גולמי לים.
ממכתב ששלח לוועדה רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, עולה כי בעוד השפכים שמוזרמים כיום לים על ידי מתקן הטיהור בהרצליה הם "באיכות טובה לאחר שעברו תהליך טיהור", מתקני איגודן (איגוד הערים דן לאיכות הסביבה) לא מסוגלים לקלוט את שפכי הרצליה, בפרט לא בימים גשומים שבהם מתווספים למתקן גם מי נגר — והשפד"ן יזרים לים כמות גדולה של ביוב גולמי.
ממשרד הבריאות נמסר: "כל תוכנית בנייה שמובאת היום לדיון להפקדה בהרצליה תלויה בביטול מכון טיהור שפכים הרצליה וחיבור ביוב הרצליה לשפד"ן על ידי איגודן. יש לקדם פתרון אופטימלי למניעת הזרמת ביוב לים, ולבחון לעומק חלופה שבה קו הביוב של איגודן יוגדר בימים גשומים כמאגר ויסות, כך שימנע ברוב ימי הגשם הזרמת ביוב לים, וזאת עד יישום תוכנית רב־שנתית להפרדה בין מערכת הניקוז לבין הביוב לצמצום נפחי מי נגר מביוב בהרצליה. לא ניתן לקדם הפקדת תוכניות בנייה של העיר עד שיובטח פתרון ביוב מלא (גם בימים גשומים) מוסכם ומאושר על ידי כל הנוגעים בדבר".