יום מעניין היה אתמול (רביעי) במשרדי הממשלה השונים בנוגע לשדה התעופה בהרצליה.
2 צפייה בגלריה
צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה
צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה
צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה
בבוקרו של יום אישר הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) להפקדה את תכנית השכונה החדשה בחלק מהשטח בו ממוקם שדה התעופה בהרצליה. מדובר בתוכנית תמל\1083 המכונה "קריית המסלול", שמייעדת את שטח השדה להקמת 1,650 דירות, 300 יחידות דיור מוגן. ושטחי מסחר ותעסוקה. מדובר בחלק אחד של השטח, כאשר באזור סמוך לו מתוכננות להיבנות עוד כמה אלפי דירות.
במקביל, קבעה אתמול המועצה הארצית לתכנון ובניה, כי בתוכנית ששמה תמ"א 15/ב העוסקת בפינוי השדה, פעילות שדה התעופה בהרצליה תימשך עד למועד המוקדם מבין המועדים הבאים: אישור תוכנית פיתוח לתוכנית מאושרת למגורים, תחילת עבודות בשטח לצורך מימוש תוכנית למגורים או מתן היתר ראשון לפי תוכנית למגורים, או עם קבלת רישיון הפעלה לשדה תעופה חלופי לתעופה כללית. המשמעות הארכה משמעותית נוספת בפעילות השדה בעיר.
2 צפייה בגלריה
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
ואילו שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' קבע כי שדה התעופה בהרצליה לא יפונה על למציאת מקום חלופי. "הרצליה לא תהיה שדה דב", אמר סמוטריץ', "כל עוד לא יאושר ויושמש שדה תעפה חלופי לא ייסגר שדה התעופה בהרצליה".
להערכת השר שדה התעופה החלופי בחדרה, שמעורר התנגדות קשה, יקבל אישור וייפתח רק בעוד שלוש שנים לפחות.