שוטרים מתחנת הרצליה, שהגיעו לערוך חיפוש בבית בעיר, לא המתינו עד שהדיירים יפתחו את הדלת: במקום זאת הם הזמינו כבאים שיעקרו את הדלת ממקומה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: פרטי
צילום המחשה: פרטי
צילום המחשה: פרטי
כך עולה מכתב התביעה, שהגיש בעל הדירה נגד תחנת משטרת הרצליה. האירוע התרחש סמוך לשעה 10:50 בבוקר, ב-12 בפברואר השנה, כאשר שוטרים מתחנת הרצליה הגיעו לערוך חיפוש בבית המשפחה בעיר. התובע טוען, כי השוטרים, שהיו בלבוש אזרחי, דפקו בחוזקה על דלת הכניסה לדירה, תוך שהם גם מצלצלים בפעמון.
בכתב התביעה שהוגש השבוע בבית המשפט לתביעות קטנות נטען, כי בדירה שהו באותה העת שני ילדיו של התובע, שהיו שקועים בשינה. לדבריו, הילדים קמו וניגשו לדלת הדירה, וניסו להבין מי האנשים שדופקים בדלת. הם נענו כי מדובר באנשי משטרה, וכי יש בידיהם צו חיפוש.
לטענת בעלת הדירה, בני הבית עידכנו את השוטרים כי הם ניגשים להביא את המפתח לדלת, אולם — כך עולה מכתב התביעה — בשלב זה התחיל אחד השוטרים לבעוט בדלת, והצוות התחיל להפעיל מכשירי פריצה. עקב כך נגרם נזק לדלת, למנעול ולבריחים, שמנע את פתיחתה.
אבי המשפחה הוזעק על ידי הילדים לבית והביא אתו מפתח כדי לפתוח את הדלת מבחוץ, אולם עקב הנזק שנגרם למנעול לא ניתן היה לפתוח את הדלת.
בשלב זה, נטען, הוזעקו למקום כבאים מתחנת כיבוי אש כדי לעקור את הדלת ממקומה. "אנשי כיבוי האש עקרו את הדלת ממקומה על פי בקשת המשטרה", נטען בכתב התביעה.
לטענת התובע, השוטרים נכנסו לדירה, ערכו חיפוש ולא מצאו דבר. לאחר מכן הם עזבו את הדירה, תוך שהם משאירים את הדלת במצב חסר תקנה.
התובע מציין, כי נאלץ להזמין דלת חדשה ומנגנון חדש כדי לנעול את הבית. נוסף על כך, הוא הגיש תלונה נגד השוטרים למחלקה לחקירת שוטרים, בטענה שהם הפעילו אלימות בכניסה לדירה. התובע דורש מהמשטרה לפצות אותו ב-2,900 שקלים.
ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.