אחד הפחדים הכי גדולים של הורים הוא לקבל באמצע היום טלפון מהגן, וכשמהצד השני הגננת מספרת שהילד אמנם בסדר אבל בלע חרוז, החרדה גדולה יותר.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: בית החולים
צילום המחשה: בית החולים
צילום המחשה: בית החולים
לאחר שהוריו החזירו אותו הביתה ושאלו מה קרה בקייטנה המתנהלת בתוך גן ילדים, סיפר מיכאל בן ה-5 מהרצליה שהוא בלע חרוז אבל הגננת אמרה שהוא ייצא לו בצואה. ובכל זאת, אביו של מיכאל חשד במשהו אחר. כששמע מבנו מה היה בגן, הוא שמע אותו מתנשם בכבדות עם רעשים מוזרים בנשימה: "שמעתי שריקות בנשימה שלו, אז ישר חשבתי שאולי תקוע לו חרוז בקנה הנשימה ולא בקיבה".
מיכאל הגיע לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר ובעקבות ממצא חריג שנמצא בבדיקה גופנית, ערך לו ד"ר טומי שיינפלד, מנהל שירות ריאות ילדים, בדיקת ברונכוסקופיה ובעזרתה נמצא בדרכי הנשימה גוף זר עגול הדומה לחרוז. הצוות הרפואי התארגן באופן דחוף לניתוח כדי לשלוף את הגוף הזר, וד"ר יניב אבנר, מנהל שירות א.א.ג ילדים, ניתח אותו והוציא את החרוז באמצעות מכשור אנדוסקופי מתקדם עם מצלמה זעירה ומלקחיים מיוחדים.
האב סיפר: "כבר באותו יום שזיהו את החרוז בריאות ניתחו את מיכאל וזו הייתה הקלה משמעותית בשבילי. הרופא היה ממש נחמד כי הוא גם נשאר לנתח את הילד למרות שהמשמרת שלו הסתיימה".
2 צפייה בגלריה
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
בדיעבד התברר שבזכות החור שבמרכז החרוז היה מעבר אוויר לדרכי הנשימה, שאיפשר למיכאל לנשום. לאחר שבמשפחה נשמו לרווחה, החליט האב להציע לבנו לעשות סדרת הרצאות בגנים בשכונה שלהם בהרצליה כדי שילמדו ממנו שצריכים להיזהר ומיכאל הסכים לעשות זאת בשמחה.