לא בכל יום נתקלים בכתבי בית משפט שעל כולם מתנוססת הכותרת "דומיניק גוטייר (ידוע גם כרון בן או בועז בן משה)". בשביל להבין את המשמעות, צריך להכיר את העבריין ההרצלייני בהווה והאמריקאי לשעבר, אשר מדינת ישראל הסכימה בימים אלה להסגירו לארה"ב.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
דומיניק גוטייר בן ה-57, הוא הורשע בהונאת סחר בתרופות, בידוי זהויות, קבלת כספים במירמה ועוד. הוא ברח לישראל דרך מקסיקו באמצעות זהות בדויה. כל זאת, חודשיים בלבד לפני מתן גזר הדין שלו בארה"ב.
הרשויות האמריקאיות חשפו כי גוטייר שימש בין השאר כסרסור בעל רשת מכוני שירותי זנות בפאלם ספרינגס בקליפורניה, נבאדה, ובמדינות השכנות אורגון ואריזונה, שם הקים עוד חברות, שותפויות ועסקים נוספים.
מחקירת הרשויות עלה כי בין השנים 2000-2006, ניהל גוטייר יחד עם אחרים ארבעה סניפים של "שירותי ליווי" של נשים שסיפקו שירותי זנות.
גוטייר נעצר לראשונה באמריקה בשנת 2006. אז גילו הרשויות לאחר חקירה, כי במהלך השנים 2002-2004, הוא הפיץ יחד עם שותפים תרופת מרשם בשם 'סרוסטים', המשמשת לטיפול בחולי איידס ובקרב ילדים עם בעיות גדילה.
החקירה העלתה כי גוטייר רכש את התרופות מחולים שהתרופה סופקה להם. הוא זייף את מסמכי הרכישה והאריזה והפיץ אותם. הרשויות הצליחו לבסס כנגדו הפצת 1,250 קופסאות של התרופה שהוא סיפק בסך של 650 אלף דולר.
נגד גוטייר הוגש כתב אישום והוא נעצר בקליפורניה, אך שוחרר בערבות של 750 אלף דולר שהעמיד לטובתו אחד מחבריו. לפני עשר שנים וחצי, בינואר 2009, הודה והורשע גוטייר בעבירה של 'קשירת קשר לסחר בלתי חוקי בתרופות מרשם'. הוא שוחרר בתנאים מגבילים, בכפוף לחובת התייצבות אצל קצין מבחן ולכל דיוני ביהמש וגזר הדין.
ארבעה חודשים לאחר מכן, באפריל 2009, גוטייר נעלם לקצינת המבחן. באותם הימים הוא כבר היה בדרכו לישראל דרך רוסיה, לאחר שהוציא תעודת מעבר מזויפת במקסיקו, תחת השם רון בן.
במהלך החיפושים אחריו, גילו רשויות החקירה בארה"ב כי גוטייר עשה כסף גם באמצעות הפעלת רשת של מכוני ליווי שעסקו במתן שירותי זנות שזכו לשם 'Elite'.
"עם קבלת שיחה נכנסת מלקוח, מזכירה היתה מבררת עם הלקוח מהן העדפותיו באשר לנתוניה החיצוניים של הקורבן, וזאת מבלי להשתמש במונח המתאר פעילות מינית כלשהי", תיארה שופטת המחוזי בירושלים, חנה-מרים למפ, "המזכירה היתה מקבלת מהלקוח את פרטי כרטיס האשראי שלו ולאחר מכן היתה שולחת לבית הלקוח את הקורבן שאמורה לספק לו את השירות שהזמין.
"הלקוח היה מחויב בדמי הגעה של 200-375 דולר והתשלום עבור שירותי המין סווג לכאורה כטיפ. עסקי 'Elite' היו גובים מצידם עמלה ששיעורה היה בין 30-50 אחוז מהתשלום. בשל נסיבות אלה, מיוחסות לגוטייר עבירות הכרוכות בסרסרות לזנות", הסבירה השופטת בהחלטת ההסגרה שלה.
6.5 מיליון דולר הרוויח בעסקים אלה גוטייר, שהצליח לזייף זהות חדשה תחת השם רון בן ובאמצעותה קיבל הלוואה של מאות אלפי שקלים ורכש בית בפאלם ספרינגס. תחת אותה זהות בדויה, הצליח כאמור גוטייר לצאת מארה"ב, לברוח דרך מקסיקו וממנה לרוסיה, עד להגעתו לישראל.
גוטייר שירד לארה"ב כאשר היה בן 31, חזר להסתתר בישראל כשהוא כבר בן 47, התגורר ברחוב השושנים בהרצליה עד למעצרו ע"י המשטרה בחודש ינואר האחרון. כעת הוא חוזר לארה"ב שוב, אך הפעם החלום האמריקאי מבחינתו, הוא חלום בלהות.