הנהגת ההורים בבית הספר הנדיב בהרצליה פנתה לעירייה, בדרישה להוציא את כל התלמידים מבית הספר, בזמן שברחוב עזרא הסופר הסמוך יתקיימו עבודות פינוי-בינוי בשלושה בניינים.
ההורים מציעים להעביר את הילדים לאזור אחר, למשל לאזור בית הספר נבון, ובמקרה הצורך לשכן אותם במבנים יבילים. לטענת ההורים, הם חשים כי העירייה "אינה מבטיחה את ביטחונם ואת שלומם של הילדים", כפי שכתבו לראש העירייה, משה פדלון.
1 צפייה בגלריה
הנדיב. צילום: אסף פרידמן
הנדיב. צילום: אסף פרידמן
הנדיב. צילום: אסף פרידמן
מכתבה של יו"ר הנהגת ההורים, מירב בראונשטיין, לפדלון נשלח בעקבות ישיבה שהתקיימה ביניהם לפני כשבועיים, שבמהלכה הציעה העירייה שהתלמידים יישארו ללמוד בשטח בית הספר, תוך סגירת חלק נכבד ממגרש הספורט הפונה אל רחוב עזרא הסופר ונקיטת אמצעי בטיחות. "השקענו עשרות שעות במפגש עם בעלי מקצוע למיניהם בתחום הבנייה כדי שנוכל לקבל החלטה מושכלת, שמבוססת על ידע ולא על תחושת בטן", כתבו ההורים. "למרבה הצער, תוצאות הבדיקות הוכיחו שאין פתרון אמיתי, כזה שמבטיח 100% ביטחון".
ההורים מצביעים על סיכונים בטיחותיים שעלולים להיגרם מתנועת כלים כבדים בצירי תנועה צרים, ממנופים ומעגורנים: "סגירת שטח ממגרש הכדורגל מונעת אולי סיבוב העגורן מעל שטח בית הספר, אבל אינה מספקת תשובה למנוף שנופל, כמו שקרה לפני כחודשיים בראשון לציון".
הם מתריעים מפני מטרדי אבק ורעש; מסכנה לסדקים ולשקיעת מבנים שלא חוזקו מפני רעידות אדמה וכן מכניסת חולדות ונחשים לשטח בית הספר.
בתשובתו להורים, ציין פדלון השבוע: "העבודות בעזרא הסופר תואמו להתקיים בו-זמנית, כדי לבצע בתקופה אחת את תהליך ההתחדשות העירונית באזור. גם בלי פניית ההורים, נדרשה חברת הבנייה לקבל אישור לעבודות אלה. עבודות הבנייה אינן צמודות לגדר בית הספר, חברת הבנייה קיבלה היתר כחוק ועומדת בתנאים המחמירים שנקבעו על ידי מינהל ההנדסה ומשרד החינוך".
הנהגת ההורים הגיבה לפדלון: "העירייה מבקשת כי נאפשר לילדינו ללמוד באתר בנייה, בלי אישור אחד או חוות דעת אחת שנותנת מענה לנזקים הבריאותיים ולבעיות הבטיחות החריפות שעלולים להיגרם".
חברת רינובו, יזמית הפרויקט: "החברה נוקטת את כל האמצעים לשמירת בטיחות הציבור, בשיתוף עיריית הרצליה".
ממשרד החינוך נמסר: "באחריות הרשות המקומית לדאוג שכלל עבודות הפיתוח והבנייה סביב מוסדות חינוך ובקרבתם לא יפגעו בשגרת הבטיחות במוסדות החינוך ובבטיחות התלמידים".