מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט ירושלים דיווחו בתחילת השבוע על רכב שנמעך במעלית רכבים ברחוב ישעיהו במאה שערים. ארבעה צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות ירושלים, הוזנקו למקום וחילצו את הנהג שנמצא בתוך המעלית. לפי חובשים ופראמדיקים של מד"א הגבר לא נפגע. מכבאות והצלה נמסר: "לוחמי האש ומחלצי כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים, הגיעו אל הלכוד ברכב אשר קרסה עליו המעלית, ותוך כדי אבטחה של המעלית והרכב באמצעי חילוץ הידראוליים מתקדמים, וזאת בכדי למנוע קריסה משנית ופגיעה קשה בלכוד ובלוחמי האש המחלצים, נכנסו הצוותים אל תוך המעלית וחילצו את הלכוד מתוך הרכב והמעלית כשהוא בהכרה מלאה".
4 צפייה בגלריה
הרכב שנמעך בחניה החשמלית. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
הרכב שנמעך בחניה החשמלית. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
הרכב שנמעך בחניה החשמלית. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "כשהגענו לכניסה לחניון ראינו את חלקו האחורי של הרכב מחוץ מתחת למעלית. דיברנו עם גבר שהיה לכוד במושב הנהג, הוא היה בהכרה מלאה והסביר שלא נפצע אבל הוא לא יכול לצאת מהרכב. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצו אותו מהרכב תוך שימוש בכלים הידראולים וחיתוך הרכב והוא יצא מהחניון בכוחות עצמו ולאחר בדיקות רפואיות בשטח הוא לא נזקק לפינוי לבית החולים".
עבודות הרכבת הקלה בבת ים יצרו לא רק מפגע רעש לתושבים אלא גם, למכת חולדות. "בכל סוף יום פחדתי לחזור הביתה שלא תקפוץ עלי חולדה", מספרת נציגת ועד הבניין ברחוב יוספטל 56 חנה חיים למיינט בת ים. "היו פה כמויות מטורפות של חולדות שלא הפסיקו להתרבות וגם הגודל שלהן היה לא הגיוני כמו חתולות", היא מספרת. הדיירים פנו למוקד העירוני וביקשו שיגיעו לבצע הדברה אצלם בבניין, קיבלו לטענתם במשך חודשיים את אותה תשובה: "נבוא לרסס", אך כאשר התקשרו שוב כדי לעדכן שהמפגע לא טופל, נאמר להם שהריסוס כבר בוצע. "איך בוצע אם לא שמו לנו שלט על ביצוע הריסוס?", שואלת חיים ואומרת: "ביקשתי שישלחו שוב ושוב, אבל הבעיה לא טופלה".
בשל מסוים הגיעו מים עד נפש. "זה היה כאשר החולדות החלו להיכנס לדירות בקומות הראשונות והשניות, והשביתו לנו את המעלית בגלל שאכלו את הכבלים. הבנו שאין ברירה והזמנו מדביר פרטי", מספרת הדיירת. המדביר הציב מלכודות במשך כמה ימים בכדי להוציא את החולדות מפיר המעלית, אך לא הצליח לתפוס את החולדות, וגרם לייאוש בקרב תושבי הבניין. שכן, המעלית המקולקלת כלאה רבים מהם בבתיהם, "99% מהדיירים פה הם אנשים מבוגרים מאוד, וחלק אף מתניידים בכיסא גלגלים אשר לא יכלו לצאת מביתם במשך כמה ימים", מפרטת חיים, שהחליטה לפרסם את הבעיה ברשתות החברתיות בתקווה למשוך את תשומת ליבם של הגורמים האחראיים בעירייה. הפוסט שהעלתה משך את תשומת ליבו של ראש העירייה, צביקה ברוט, שהתערב ושלח ריסוס ביום למחרת. "אנו מודים לראש העירייה כמובן על הסיוע, אבל לא יתכן שרק באמצעות הפעלת קשרים דברים נעשים בעיר", אומרת חיים.
לא רק חולדות השתלטו על הרחובות, אלא גם נחשים. השבוע דווח במיינט פתח תקוה כי נחש צפע ארסי התגלה ברחוב חובבי ציון בעיר. עוברי אורח שחלפו במקום הבחינו בנחש צפע סמוך לסניף הביטוח הלאומי בפינת הרחובות רוטשילד וחובבי ציון. לוכד הנחשים גדעון דעבול, שהצליח ללכוד אותו תוך זמן קצר. "זה נחש בהריון, היא כנראה באה לקחת את הקצבה מהביטוח הלאומי..". דעבול מספר על מה שהתרחש: "הנחש התגלה לקראת 12 בצהריים. הוא זחל במעבר החצייה מבנק לבנק. אנשים התקשרו למוקד והזעיקו אותי. יש חביות עם ניירות איסוף ליד ביטוח לאומי ושם הוא התחבא. חיפשו אותו, לא מצאו אותו.שמו אחד מהמוקדנים שישמור, באתי והוא אמר שלא רואה אותו. חיפשתי טוב עד שמצאתי. הוא הזדחל מתחת לעלים. הנחש באורך קרוב למטר. תפסתי אותו והכל נגמר בשלום". סיפר לוכד הנחשים גדעון דעבול. לדברי דעבול, מדובר בנחש בהריון שמלאה בביצים. זה יכול להיות בין 6 עד 27. היא היתה אמורה ללדת בתקופה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות גדעון דעבול
צילום: באדיבות גדעון דעבול
צילום: באדיבות גדעון דעבול
במיינט חולון מספרים כי המשטרה חושדת כי גבר הציע לאימהות מהאזור שירותי בייביסיטר תמורת יחסי מין. במשטרת ישראל התקבלו במוקד 105 בשבועות האחרונים הודעות שנשלחו דרך הוואטסאפ, בפורום של שמרטפיות, שבהן החשוד פנה למספר אמהות ואף לקטינות והציע שירותי שמרטפות תמורת מין. במהלך החקירה ריכזו חוקרי המשטרה עדויות והצליחו לאתר את זהותו וכתובת מגוריו של החשוד (39, בת ים). ממשטרת ישראל נמסר כי "החקירה נמשכת. המשטרה פועלת כל העת במרחב הסייבר על מנת להגן על הציבור, תוך דגש לאוכלוסיית הקטינים החשופים לרשתות החברתיות השונות, בהן עבריינים מחפשים 'טרף קל' כדי ליצור קרבה ולבסוף לממש את כוונותיהם וסיפוקם האישי. כנגד אלו פועלת המשטרה ללא פשרות ותפעל בכל האמצעים הקיימים ברשותה כדי להגיע לזהותם ולהביאם לדין. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות במעשיהם של הילדים ברשתות החברתיות, ולהעביר דיווח מידי למשטרה ומוקד 105, בכל חשד לעבירה".
עונת המופעים כאן והקהל הרב שמגיע להופעות בלייב פארק בראשון לציון מצפה לא רק למוזיקה טובה אלא גם לצורך בסיסי יותר: שירותים ראויים. מבקרים בהופעות סיפרו למיינט ראשון על תורי ענק בשירותים, לכלוך ומספר קטן מאוד של תאים ביחס לקהל הצופים. את ההופעה של 'דדי יאנקי' פקדו אלפי צופים, אחד מהם היה גיא אופיר. לדבריו, בזמן ההפסקה ניגש לשירותים הציבוריים, אך גילה כי יחד עימו ישנן עוד מאות אנשים שנאלצים לחכות בתור לעשרה תאים בסך הכל. "הכרטיס עצמו עולה הרבה כסף לכל הופעה, ולא מצדיק תנאים של תת תנאים של המתנה ארוכה, חוסר תאורה בתאים עצמם ולכלוך. זה פשוט ביזיון ובושה שגוף כזה גדול לא עושה את כל המאמצים שלו לטפל בנושא הרגיש הזה". לדבריו זמן ההמתנה הממוצע לאדם שביקש להתפנות עמד על יותר מרבע שעה. לאחרונה חזר אופיר להופעה נוספת ב'לייב פארק' הפעם של אוזונה, ושוב לדבריו חזרה על עצמה אותה בעיה, למרות דיווח תלונה ששלח להנהלת המקום. "חבל מאוד שלמרות שהתלוננתי, ועל אף שהצפתי בעיה שחשובה להמון אנשים, החליטו להתעלם ולהמשיך עם התנאים הירודים עבור המבלים".
4 צפייה בגלריה
שירותי האורחים בלייב פארק| צילום: פרטי
שירותי האורחים בלייב פארק| צילום: פרטי
שירותי האורחים בלייב פארק| צילום: פרטי
מהלייב פארק זאפה נמסר בתגובה כי המתקן לייב פארק פועל בהתאם לחוק ועל פי תקנים שהוגדרו על ידי הגורמים המוסמכים. כמות השירותים במקום בהתאם לתנאי רישו עסקים ומשרד הבריאות כתנאי לרישיון עסק. במופע של דדי ינקי האמפי הושכר במלאו למפיק חיצוני (אמרגן) אשר ניהל את המופע כמפיק האירוע. המפיק קיבל מראש את כל המפרט של כלל המתקנים שמשרתים את כלל הלקוחות. הזכיין לייב פארק מקפיד במהלך האירוע לתת שירות מלא למשכיר (אמרגן). במהלך האירוע נוצר קצר חשמלי בחיבור המיתקן (מחולת השירותים). הנושא טופל באופן בהול על ידי אנשי התפעול של המיתקן.
במהלך קונצרט לקהל של אלפים בפארק הרצליה, איבדה אחת הנשים בקהל את הכרתה והתעלפה. ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שהיה בעבר מפקד קורס רפואה לחובשים קרביים, הגיע מייד וביצע פעולות רפואיות ראשוניות מצילות חיים עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהבהילה את תושבת הרצליה לבית החולים להמשך טיפול. לאישה שלום. במיינט הרצליה מציינים כי זו לא הפעם הראשונה בה פדלון משתמש בכישוריו כדי להציל חיים. בחודש מרץ אשתקד נחנק צעיר בשדרות ח"ן מדבר מאכל ופדלון שהיה במקום העניק לו טיפול ראשוני.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה