מנויים בקאנטרי הרצליה פתחו במאבק, כדי למנוע את העברתו מחברת עופר קיט ונופש לניהול חברת הולמס פלייס, ואת סגירתו לשיפוצים נרחבים שיימשכו שנה וחצי.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
ראש מטה המאבק, שרגא צ'כובר (76), הבחין לא מכבר במודדים שמבצעים מדידות במקום, ומיד הבין במה מדובר. מבחינתו, אלה סימנים מובהקים שהחזירו אותו ל-2014. גם אז עמד צ'כובר בראש המאבק. "השטח שייך לעיריית הרצליה, וב-1985 היא החכירה אותו לחברת עופר קיט ונופש", הוא מסביר.
"ב-2014, התברר לנו שחברת עופר רוצה להעביר את הקאנטרי להולמס פלייס, וזו תסגור המקום לשיפוצים ותציע לנו מינוי חלופי במחיר גבוה יותר. דרשנו מהעירייה וקיבלנו את הסכם ההחכרה, שאינו מתיר עסקה כזאת, ועל הבסיס המשפטי הזה הצטרפנו לעתירה שהגישה רשת חדרי כושר מתחרה. בית משפט פסל את ההסכם, הקאנטרי לא שופץ, ואולם חברת עופר כבר מכרה את כל הציוד שהיה בחדר הכושר, וכך נותר המקום בלי חדר כושר, עד היום. בעקבות כך מספר המנויים ירד במידה ניכרת".
צ'כובר הצטרף כמנוי בקאנטרי שנתיים אחרי שנחנך. כיום הוא מגיע לשם לפחות שלוש פעמים בשבוע, ושוחה כקילומטר ביום. לאחר שהבחין במודדים, פנה להנהלת הקאנטרי, ושם אישרו באוזניו שהמקום אכן עומד להיסגר בקרוב. הוא מקווה לכנס בקרוב את המנויים לאסיפת חירום.
ניסן דרור (47), מנוי בקאנטרי, הוסיף: "עד לפני חמש שנים הייתי מתאמן בחדר הכושר, אבל אז סגרו אותו וכעת רוצים לסגור את הבריכה, לשפץ אותה ולהפוך אותה לבריכה רדודה. אני לא מבין למה רוצים להפוך אותה לבריכה לא אולימפית".
זאב שרון (87), לשעבר מהנדס אזרחי ומנהל פרויקטים, מנוי בקאנטרי כמעט מיומו הראשון לפני כ-33 שנה. עד היום הוא מבקר שם שלוש-ארבע פעמים בשבוע: "המועדון הזה ראוי להשקעה, לפיתוח ולטיפוח, ואני האחרון שמתנגד לכך. שיפורים ושיקומים מבורכים כי חדרי ההתעמלות מוזנחים, התקרות רופפות, ועוד. השאלה היא, אם יקפיאו את דמי המינוי שלנו או יהפכו את הקאנטרי למועדון לעשירים. בקאנטרי יש כיום מנויים ותיקים רבים, ובהם גמלאים של התעשייה הצבאית. נפגשנו עם ראש העירייה, משה פדלון, והוא הבטיח שבתקופת המעבר המנויים מהרצליה לא ישלמו יותר בהולמס פלייס, או יימצא להם מקום חלופי בתנאים טובים, למשל, במרכז הספורט אפולוניה".
מחברת "עופר קיט ונופש" נמסר: "החברה היא בעלת זכויות החכירה בקאנטרי קלאב הרצליה. במסגרת היערכותה לשיפוץ מתחם הקאנטרי, התקשרה החברה עם רשת הולמס פלייס, מרשתות ניהול מועדוני הכושר והבריאות המובילות, אשר תפעיל במקום מתחם פמילי (כושר ובריאות לכל בני המשפחה) ברמה גבוהה, לרווחת תושבי הרצליה והאזור".
מקבוצת "הולמס פלייס" נמסר: "בניית מועדון הולמס פלייס פמילי בהרצליה צפויה להתחיל בחודש ינואר 2020 ולהסתיים במחצית השנייה של 2021. עלות הפרויקט כ-30 מיליון שקל, ובמהלך העבודות, המועדון ייבנה מחדש על פי הסטנדרט הגבוה הנהוג במועדוני הקבוצה. החל מחודש ינואר 2020 ועד לפתיחת המועדון החדש יוזמנו חברי הקאנטרי להתאמן במועדוני הקבוצה האחרים בהרצליה, במסלולי הצטרפות ייחודיים".
מהעירייה נמסר: "לעירייה יש הסכם עם עופר קיט ונופש בע"מ להפעלת הקאנטרי. בנוסף, התחייבה עופר קיט ונופש בע"מ כי אין ולא יהיה בכל הסכם בינה לבין הולמס פלייס כדי לגרוע מאחריותה הישירה והבלעדית כלפי העירייה על פי ההסכם הנ"ל".