תושבת האזור תובעת את בעלה בבית המשפט בטענה שהוא פתח נגדה תיק גירושים בבית הדין הרבני ובמסגרתו הוא מבקש לנשל אותה מרכוש שנאמד במיליונים.
צבי זף, עו"ד המייצג את האישה, מסביר: "בבעלות השניים בניין של כמה קומות, חנות וזכויות להקמת עוד בניין. במשך חייהם המשותפים וידא הבעל שהכול יירשם על שמו בלבד או על שם אביו המנוח באופן שבו יוכל לטעון כי לאישה לא מגיע דבר".
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
עו"ד זף מציין כי "הכול החל כשהשניים נישאו ועברו להתגורר בדירת גן בבניין שבבעלות האב. הם ערכו בה שיפוץ יסודי ויקר, וכל ההוצאות מומנו מכספי החתונה. בזמן הזה חלה האב והתקשה להתנייד בביתו. השניים ביצעו 'הצרחה' בין הדירות ועברו להתגורר בדירת האב שהובטחה להם בזמנו, והאב עבר להתגורר בדירתם המשופצת".
לטענתו, במרוצת השנים ביקשה האישה מבעלה לרשום על שמה מחצית מהנכס ונענתה כי אל לה לדאוג. "הנכס שלנו ומחציתו שייכת לך, אבל כל עוד אבא שלי בחיים אין מה להסדיר ברישום" אמר הבעל לדברי עו"ד זף. "בד בבד 'דאג' הבעל שאשתו לא תוכל להתמיד בעבודות שונות, ואת המשכורות שהשתכרה לקח לכיסו. גם כשעבדה בעסקיו של בעלה היא עשתה זאת ללא שכר. במשך כל שנות הנישואים נהנה הבעל מהכנסות רבות וגבוהות מהנכסים שבבעלות המשפחה, ואילו היא קיבלה ממנו קצבה חודשית בסך 800 שקלים בחודש".
כשנפל האב למשכב שיכנו אותו השניים בדירתם, ובמשך עשור סעדה אותו האישה לבקשת בעלה. "היא טיפלה בו עד יום מותו", מוסיף עו"ד זף. "האישה העידה כי בשנה הראשונה למגוריו של האב המנוח איתם הוא נהג לשוב ולהדגיש לפניה ש'זאת הדירה שלכם, נתתי לכם אותה במתנה'".
עוד טענה האישה כי לקראת הפקדת תוכניות להקמת מבנה נוסף על הקרקע נהג בעלה לשנן באוזניה שוב ושוב כי עליהם לחסוך את הכספים המתקבלים מהשכרת דירתם הראשונה וממקורות ההכנסה השוטפים, לחיות במשטר "צנע" ובד בבד הבטיח לה כי המבנה הנוסף יהיה שייך לשניהם ובבוא היום יבנו בו יחדיו עוד בית ויתגוררו בו.
מה בכל זאת השתנה?
"לאחר פטירת האב שבה האישה למעגל העבודה ואף פתחה לעצמה חשבון בנק פרטי. מהלכים אלו עוררו כעס רב אצל הבעל, והוא החל לדרוש ממנה להעביר אליו את משכורותיה. לפני כארבע שנים הוא דרש ממנה לעזוב את עבודתה ולשוב להיות עקרת בית. כשסירבה הגיש נגדה תביעת גירושים".
עו"ד זף מסכם: "מדובר במקרה מצער שאנו נתקלים בו ובדומיו לא מעט – אחד מבני הזוג, בדרך כלל בעל הממון, מתכנן את הגירושים משלב מוקדם של הנישואים. במקרה הזה הבעל מבקש לנצל פרצה בחוק שקובעת שרכוש שהיה לו לפני החתונה או רכוש שהוא קיבל בירושה או במתנה בזמן הנישואים שייך לו בלבד בעת הגירושים.
"עם זאת בזמן האחרון הוציא בית המשפט העליון תחת ידיו הלכות חדשניות שמעניקות מחצית מהרכוש לבן הזוג גם במקרים של מתנות, ירושות או רכוש שהיה קיים לפני הנישואים, במקרים מיוחדים שבהם בן הזוג שאינו בעל הממון קיבל הבטחות, הוצגו לו מצגים, הוא שילם משכנתה או השתתף בשיפוץ כמו שהיה במקרה הזה. בדרך כלל מעניקים מחצית מהרכוש אם מדובר בנישואים ממושכים שבהם נולדו לזוג ילדים והם קיימו אורח חיים כלכלי משותף".