החל משנת הלימודים הבאה, תלמידי בית הספר נבון בהרצליה והצוות לא ישתמשו בכלים חד-פעמיים. זוהי יוזמה משותפת של צוות בית הספר ושל ההורים. בקבוקי השתייה החד-פעמיים יוחלפו בבקבוקים רב-פעמיים, ויימנע השימוש בכלים ובבקבוקים חד-פעמיים באירועים שייערכו בבית הספר.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
"האתגר הקשה יותר הוא לבצע את השינוי בארוחות הצהרון", אומר יו"ר ועד ההורים בבית הספר ויו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר. "מדי חודש משתמשים הצהרונים ב-15,000 פריטים של כלים חד-פעמיים ובהם כ-3,000 צלחות".
לפרויקט הבית-ספרי נרתמו גם מנכ"ל רשת הצהרונים "אפטרסקול" יוסי זילברג, ומנהל מחלקת הבריאות עדי חמו. צוות היחידה העירונית לאיכות הסביבה יסייע בהסברה בקרב התלמידים.
"נתחיל את השנה בפיילוט המצריך מאמץ מההורים, אך מטרותיו טובות", אומר זיו עומר, ומוסיף: "זה המעט שאנו יכולים לתרום, בהמשך ליוזמת העירייה להוציא את הכלים החד-פעמיים".
מהעירייה נמסר: "נושא המעבר לשימוש בכלים רב-פעמיים במוסדות החינוך, על משמעויותיו ועל היבטיו הלוגיסטיים, נבחן על ידי הגורמים המקצועיים. נוסף על פעילות ההסברה, בבניין העירייה, למשל, אסור להשתמש בחד-פעמי, ובימים אלה מקדמת העירייה יוזמה לחוק עזר שיאסור הכנסת כלים חד-פעמיים לחוף הים".