החודש מתקיימת בסניף הראשי של עמותת "בית הגלגלים" בהרצליה אליפות יוצאת דופן: אליפות כלל ארצית לחובבי הקובייה ההונגרית, בשיתוף הארגון הבין-לאומי של חובבי הקובייה (WCA).
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
הכנסות האליפות, שתתקיים בתאריכים 18-17 ביולי, יועברו כתרומה לעמותה. האליפות תורכב ממקצים במגוון סוגים ורמות קושי: 2 על 2, 5 על 5, פתרון בעיניים עצומות וקוביות בשלל צורות.
מאחורי היוזמה עומד יובל פורת, צעיר בן 19, שהחליט להפוך את תחביב "הקובייה ההונגרית" למפעל המשלב בין הנאה להתנדבות. "אין המון תחרויות בארץ בתחום הקובייה ההונגרית, ובמשך שנה רציתי ליזום אחת", מספר השבוע פורת. "אבא שלי העלה את הרעיון שההכנסות יהיו תרומה לבית הגלגלים, והם מצדם אמרו שיתנו לנו את המקום לצורך התחרות".
כמה מיועדים להשתתף בתחרות?
“כרגע רשומים כמעט 60 אנשים, כשמגבלת המשתתפים עומדת על 80. ההשתתפות עולה 50 שקלים, וניתן להירשם באמצעות אתר ה-WCA".
מתי למדת לפתור את הקובייה?
"לפני שבע שנים למדתי לפתור בפעם הראשונה, והתחלתי להיכנס לתחום לפני כשנתיים. עכשיו אני מצליח לפתור תוך 11 שניות".
שיא העולם בקובייה הונגרית עומד היום על 3.47 שניות, ומחזיק בו הסיני יושנג דו. כחלק מהאליפות, יעבירו המקצוענים בתחום סדנת קובייה הונגרית לחניכי העמותה.
עמותת "בית הגלגלים", המציינת השנה 40 שנים להקמתה, מפעילה שישה בתים ברחבי הארץ, ומקיימת פעילויות ל-470 ילדים ובני נוער עם מוגבלות פיזית, מגיל תשע, ולאורך שנות התבגרותם. בעמותה כ-500 מתנדבים ופעילים. בתי העמותה משמשים מסגרת חברתית וחינוכית, לכל חלקי האוכלוסייה, שמקנה מיומנויות חברתיות, כישורי חיים ועשייה למען שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ובצה"ל.
יונתן קרני, מנכ"ל העמותה: "האירוח של האליפות אצלנו בבית הגלגלים הוא עוד צעד בהרחבת מעגלי ההשפעה של בית הגלגלים בחברה הישראלית. הצעירים שיגיעו להתחרות יזכו להכיר מקרוב את משתתפי בית הגלגלים, ויהפכו לשגרירים לחברה שוויונית".