מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
הידעתם שבגיל 18 פג אוטומטית וככל הנראה ללא התראה מוקדמת תוקפו של כרטיס "רב קו" לנוער, המיועד להעניק הנחה גם לתלמידים עד לסוף י"ב? רבים מבני ה-18 שטרם סיימו את לימודיהם, עשויים לגלות זאת בצורה לא נעימה. אחת מהן היא תלמידת י"ב מבת ים שעברה השבוע חוויה מביכה כשגילתה שאינה יכולה לשלם על האוטובוס לביה"ס. "ניסיתי לנסוע באוטובוס", סיפרה התלמידה למיינט בת ים, "להפתעתי כרטיס הרב קו שלי לא עבד, ולא יכולתי לשלם על הנסיעה. התבקשתי על ידי הנהג לפנות לשירות לקוחות ולבדוק מדוע". התלמידה הגיעה בתלבושת בית הספר ותיק הלימודים למוקד שירות הלקוחות בבת ימון, שם הוסבר לה, לדבריה, שהכרטיס נחסם כיוון שחצתה את גיל 18. לטענתה הוסבר לה שכדי להאריך את תוקף הכרטיס עליה להביא אישור מבית הספר המוכיח שהיא עדיין תלמידה. התלמידה, שנותרה ללא כרטיס רב קו בתוקף כדי להגיע בתחבורה ציבורית לביה"ס, ביקשה לטענתה משירות הלקוחות שיאריכו במספר ימים את תוקף הכרטיס, ולו כדי שתוכל לנסוע לביה"ס ולהביא את האישור המבוקש, אך נענתה בשלילה. "נוצר מצב שלא יכולתי לעלות לאוטובוס כדי להגיע לכיתה בזמן, נאלצתי ללכת ברגל, ואף לאחר לשיעור. אפילו לשלם לנהג במזומן לא יכולתי כי היום התשלום באוטובוסים הוא רק ברב קו!", היא מספרת.
4 צפייה בגלריה
רב קו. צילום: רועי אלמן
רב קו. צילום: רועי אלמן
רב קו. צילום: רועי אלמן
ממשרד התחבורה נמסר: "תוקף כרטיס הרב קו לנוער, המקנה 50% הנחה, הינו עד גיל 18 או עד לחודש אוגוסט של אותה שנה, המאוחר מבין השניים. הארכת תוקף הפרופיל ברב קו, מותנה בהצגת אישור לימודים מבית ספרם".
עובדי מס הכנסה בירושלים הופתעו השבוע לגלות בתצפית שערכו על דוכן פאלפל העלמת מס שאפילו הם לא ציפו לה. בעל הדוכן נהג להקליד בקופה שקל אחד בעבור כל עסקת קנייה. בעל הדוכן אמר למבקרים: "אין לי מה להגיד, עשיתי שטות ואני מצטער, אני מבקש סליחה".
4 צפייה בגלריה
פלאפל. צילום: shutterstock
פלאפל. צילום: shutterstock
פלאפל. צילום: shutterstock
במיינט ירושלים מדווחים כי לבעלי העסקים שהעלימו מיסים היו אין ספור תירוצים - בחנות לממכר טקסטיל באזור פאתי ירושלים נמצאו צ'קים שבגינם אין תיעוד בספרים. בעל החנות הנחוש טען בפני המבקרים: "אני צריך למצוא את זה, זה בטוח רשום"; פלטי האשראי של מעבדה העלו כי חיובי אשראי בסך 18,150 שקלים לא נרשמו כלל בקופה. בעל המעבדה טען: "כנראה לא נרשם רק בימים האחרונים"; במפעל לחיתוך בלייזר נמצאו צ'קים בסכום כולל של 12,222 שקלים, שלא תועדו בספרי העסק. בעל המפעל מיהר להבהיר: "לא הספקתי לרשום והצ'ק השני היה לביטחון בלבד"; בביקורת בבית מלון בירושלים נמצאו פלטי מסלקת אשראי לחודש אפריל 2019 שחלקם לא נרשמו בספרים. תגובת הנהלת מלון לפשר הדבר היתה: "הם בטוח נרשמו כנראה לא כאשראי, אלא כמזומן, אנו נבדוק עם הנהלת החשבונות"; במסגרייה נמצאו הזמנות עבודה עבור עבודות שבוצעו ושולמו בסכום של 15,660 שקלים ולא הוצאו קבלות או חשבוניות בגינן. בעל המסגרייה טען: "זה כנראה נשכח, איני זוכר כיצד היא שילמה או במזומן או בהעברה בנקאית, אני עכשיו אוציא חשבונית".
עוד דרך מוזרה להתחמק מתשלום התגלתה בכביש 6. במיינט קריות מדווחים על מקרה אירע השבוע, כאשר תושב הצפון, שנסע מהמרכז לכיוון צפון, עצר בשולי הכביש, מטרים ספורים לפני הכניסה למנהרת יקנעם, משם הנסיעה היא בתשלום. חיוב הנסיעה נעשה על פי לוחיות הרישוי של הרכב וכדי למנוע זאת, הנהג מרח גריז על הלוחיות, הסתיר את המספר וחשב לזכות בנסיעה חינם.
מצלמות האבטחה של כביש 6 חוצה צפון קלטו את המעשה ובמהלך הנסיעה במנהרות "השתלטו" בקרי הכביש, באמצעות טכנולוגיה קיימת בכביש הזה, על הרדיו של הנהג והורו לו לעצור בצד. אכן, לאחר שעבר את שלוש המנהרות צפונה, לקראת סיום המקטע, סמוך למחלף סומך, הוא נעצר. במקום הוא קיבל קנס בסך 750 שקל בגין הניסיון לנסוע מבלי לשלם. הוא נאלץ לנקות במקום את הגריז מלוחית הזיהוי. בנוסף, הוגשה נגדו תלונה במשטרה, והנהג אמור לעמוד לדין בגין שתי עבירות שביצע: עצירה במקום אסור והסתרת לוחיות הזיהוי של הרכב. בכביש 6 צפון הדגישו, בעקבות המקרה, כי את כל העונשים האלו יוטלו על הנהג רק כיוון שניסה לחסוך 7 שקלים עבור המעבר במנהרות.
אסון כבד נמנע בשבת האחרונה לאחר שרצפת יציע במשחק כדורגל של קבוצת הנוער קרסה במגרש הכדורגל ברעננה. שני אנשים נפלו ונפצעו קלות וטופלו במקום. "בנס גדול לא היו הרוגים בנפש", אמרו תושבי העיר שנכחו במשחק למיינט רעננה, "היציע הזה ובכלל המגרש הזה הוא פצצת זמן מתקתקת. במקום היו עשרות ילדים ובני נוער וכן בני משפחה שבאו לצפות במשחק. זה מבהיל. הגיע הזמן שיחליפו את המגרש הזה לאלתר, ועד אז לא יקיימו בו משחקים אלא אם כן הוא עבר בדיקה קפדנית של מהנדסים. מדובר כאן בחיי אדם".
4 צפייה בגלריה
צילום: איווט כואז
צילום: איווט כואז
צילום: איווט כואז
תושבת אזור ראש העין נדהמה לגלות שבעלה בגד בה במהלך נופש שאליו יצא מטעם העבודה. "חברתה הטובה, שעובדת עם הבעל היתה זו שסיפרה לה על הבגידה, אך רק לאחר שנה"', אומרת עורכת הדין זהר רון, המייצגת את האישה. "הכל התחיל כאשר יום אחד קיבלה האישה שיחת טלפון מחברתה הטובה", משחזרת עורכת הדין למיינט ראש העין, "החברה ציינה בפניה כי יש דבר אשר מעיק על מצפונה והיא מוכרחה לנקות אותו ולהיות לה חברה טובה. היא החלה לפרט בפנייה את רצף האירועים שהיתה עדה לו". לדברי החברה, לפני כשנה, כאשר היו השניים בנופש מטעם מקום העבודה, בעלה "חגג עם אחרת". "החברה סיפרה לה שהיא ראתה את בעלה מתנשק ומתגפף בלהט עם אישה אחרת, לאחר ארוחת הערב וכי 'נראה שקרה שם משהו'. בהמשך סיפרה החברה כי גם הצליחה לצלם את השניים מבלי שהבחינו בה", ממשיכה עורכת הדין, "האישה הנבגדת הייתה המומה. היא האמינה שבעלה היה נאמן לה ואבא טוב לבנם המשותף. אכזבתה אף התעצמה נוכח שיחת הטלפון שעשה אליה הבעל במהלך אותו נופש. היא נזכרה שהוא שוחח עמה וכאשר שאלה איך הוא נהנה בזמן שהוא לא איתה? הוא אמר לה שהוא מאוד מתגעגע אליה ואל בנם, אך הוסיף ואמר שזה הנופש הכי מוצלח שהיה בו".
עורכת הדין רון מסבירה כי האישה ביקשה לקבל את התמונות, וכאשר קיבלה אותן התקשרה לבוס של בעלה בזעם. "היא הטיחה בו שהאירוע נועד לבגידות ולא כפי שמציגים זאת בעבודה", היא אומרת. "בהמשך לשיחה עם האישה, הבוס פנה לבעלה וסיפר לו שאשתו יודעת על הבגידה וכי התקשרה אליו בזעם, כאילו היה אחראי לחייו הפרטיים ולא רק לחייו המקצועיים. הבעל ההמום התקשר מיד לאשתו שאמרה לו שאין לו בשביל מה לחזור הביתה, שיש לה הוכחות לבגידה ואף שלחה לו את התמונה בה הוא מתועד בוגד בה". לאחרונה הגיעו בני הזוג לגישור אצל עורכת הדין, מתוך כוונה ליישב את הסכסוך שפרץ ביניהם ובמהלכו החליטו לסיים את הנישואין בצורה מוסכמת.
ובשבת הקרובה הרגע לו כולנו חיכינו יקרה – גמר האירוויזיון. במיינט פתח תקוה פנו אל אמן החושים, אסף סלומון, שהצליח לנבא את תוצאות הבחירות האחרונות שנערכו לכנסת. אז מה צופן העתיד לקובי מרימי שמייצג את ישראל? "בשנה הבאה לצערי לא נזכה לארח את האירווזיון שוב וכנראה נצפה בו מהספה בבית. קובי מרימי יסיים את התחרות במקומות 22-24. אשמח לטעות במקרה הזה, ואני מאחל לו שינצח", אומר סלומון. ואיזו מדינה תזכה? "בתום קרב צמוד זו תהיה אחת מבין השתיים - הולנד או רוסיה. אני בכוונה לא אומר את הסדר כדי לא לעשות ספוילר".
4 צפייה בגלריה
צילומים: אסף סלומון - שי בראל, קובי מרימי - אלכס קולומויסקי
צילומים: אסף סלומון - שי בראל, קובי מרימי - אלכס קולומויסקי
צילומים: אסף סלומון - שי בראל, קובי מרימי - אלכס קולומויסקי