על רקע המתיחות ביחסים בין ישראל לפולין הותקף אתמול בצהריים (ג') שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, סמוך לשגרירות פולין בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ
צילום: משרד החוץ
מגירובסקי סיפר לאתר ynet כי היה מחוץ לבניין השגרירות ברחוב סוטין, כשלפתע אדם התנפל עליו, תקף אותו פיזית וצעק עליו. השגריר ההמום סיפר כי כל מה שהצליח להבין מהצעקות היו המילים "פולני, פולני", והיה מזועזע מדי בכדי לקלוט מילים אחרות.
הפולנים הגישו מיד תלונה במשטרת ישראל, והשגריר הפולני הגיש תלונה רשמית למשרד החוץ. ראש הטקס במשרד, מירון ראובן, מיהר לעדכן את משטרת ישראל ואת הגורמים השומרים על השגרירויות בתל אביב, וביקש מכל הגורמים לתת עדיפות לנושא וליצור קשר מיידי עם הביטחון הפולני בשגרירות. השגריר ציין שהצליחו לצלם את האיש וכן את רכבו.
תוך פחות משעה וחצי לאחר התקיפה עצרה משטרת תל אביב את התוקף , אריק לדרמן, בן 65 מהרצליה, והביאה אותו לחקירה, וכעת נבדקת האפשרות שהיה מעורב באירועי תקיפה נוספים. ראובן הודיע לשגריר שכבר עודכן על המעצר על ידי המשטרה. השגריר הפולני שיבח את המשטרה וציין שהם היו יעילים מאוד במהלך כל הפרשייה.
אריק לדרמן אמר היום עם חשיפת הפרשה: "אני מבקש להביע את התנצלותי על האירוע שאירע אתמול. משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. במסגרת פנייתי זו נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון.
"אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד. מיד לאחר מכן עזבתי את הכניסה למשרדי השגרירות והתחלתי לצעוד אל עבר רכבי שחנה ברחוב סמוך לשגרירות. המדרכות המשובשות באזור הקשו על מעבר נוח, וצעדתי בתמימותי בכביש, כאשר תוך כדי כך הגיח מאחורי רכב אשר צפר לי בחוזקה וגרם לי לבהלה. על כך הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר. אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב. בעקבות זאת, אבקש להביע את התנצלותי הכנה על שאירע ואף ביקשתי מבאי כוחי לפנות למשרדי השגרירות בבקשה להתנצל בפני השגריר. אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".