הבוקר (שישי), לאחר חגיגות המנגל שהיו ברחבי המדינה לרגל יום העצמאות ה-71, צפויים לצאת ישראלים לפעילות חברתית שונה: איסוף הררי הפסולת שהושארו מאחור בשטחים הפתוחים, בפארקים, בחופי הים ובחורשות.
1 צפייה בגלריה
מנקים את החופים. צילום ארכיון: באדיבות החברה להגנת הטבע
מנקים את החופים. צילום ארכיון: באדיבות החברה להגנת הטבע
מנקים את החופים. צילום ארכיון: באדיבות החברה להגנת הטבע
המארגנים של מבצע הניקיון - ארגון "סטודנטים שאכפת להם מהטבע" בשיתוף החברה להגנת הטבע, העמותות "צלול" ו"אקואושן" וחנות הגלישה "Boarderline" - קוראים לכולם להצטרף או לנקות כל אזור אחר הקרוב לביתם וללבם.
"העדות לכך שהמוני ישראלים יוצאים לטבע בחג נמצאת בפיד בפייסבוק וגם בשטחים הפתוחים, בצורת גבעות של אשפה ופסולת", הסבירו המארגנים. "כל מי שיוצא לטייל בטבע, שוהה בחופי הים או צועד במרחב הציבורי בישראל נתקל בתופעה המצערת הזו ואנחנו כאן כדי לשנות את המצב".
לדברי המארגנים תופעת הלכלוך במרחב הציבורי יוצרת אי נעימות אסתטית לצד פגיעה ממשית בבריאות הציבור ובמערכות אקולוגיות טבעיות. "מחקרים מלמדים כי לכלוך לרוב מצביע על סימפטום למשהו עמוק יותר - ניכור, חוסר אחריות או חוסר שייכות של האדם המלכלך למקום שבו הוא משליך פסולת", הם פרטו.
בין החופים בהם ייערכו מבצעי הניקיון: חוף שפיים, חוף -אכדיה מרכז והחוף הדרומי.
במסגרת יום הניקיון יתקיימו שני אירועים בולטים: הראשון בחוף פלמחים שם יקיימו היום חניכי חוגי הסיור של החברה להגנת הטבע מבצע ניקיון בחורשת פלמחים (תחילת מסלול שפך נחל שורק) בין השעות 17:00 ל-20:00.
ביום שבת ה-11.5.19, בין השעות 14:00 ל-16:00, יפעילו חניכי חוגי הסיור של החברה להגנת הטבע עמדת הסברה ויזמינו את הרוחצים לנקות את החוף בפלמחים.
בחוף נווה ים יפעילו היום מדריכי בית ספר שדה חוף כרמל של החברה להגנת הטבע עמדת הסברה ותחרות ניקיון בין השעות 8:30 ל-11:00. במקביל יתקיימו צלילות ניקיון של קרקעית הים לצוללים מוסמכים בלבד. עוד פרטים על מבצעי הניקיון בעמוד האירוע בפייסבוק.