בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בשבוע שעבר סטודנט לשעבר מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בגין איומים על חברתו ללימודים. בין היתר שלח לה תמונה של אקדח, וכתב לה בווטסאפ: "לא כדאי לאיים עליי".
1 צפייה בגלריה
צילום: עמית שעל
צילום: עמית שעל
צילום: עמית שעל
על פי כתב האישום, השניים נהגו להתכתב, במסגרת לימודיהם, במסרונים בווטסאפ, הן באופן פרטי הן בקבוצת ווטסאפ של סטודנטים. מחקירת המשטרה עולה, כי ב-19 במאי 2016, שלח הסטודנט למתלוננת מסרונים מאיימים באמצעות הטלפון הנייד שלו. הסטודנט כתב בין היתר: "הרסת היום חיים של בן אדם, מקווה שאת מרוצה", "אז משבוע הבא אני חמוש, לכל מקרה, רק שתדעי", "קחי בחשבון שאם אביך יתקוף אותי ואירה לו במוח זו הגנה עצמית", "איומים מצדך פשוט יביא למוות של משפחתך שמאיימת עליי".
הסטודנט שלח למתלוננת 21 מסרונים בסגנון זה. בנוסף, שלח הסטודנט למתלוננת תמונה של אקדח ורשם: "קיצר, לא כדאי לאיים עליי". לאחר שהמתלוננת הגישה תלונה במשטרה, שלח לה הסטודנט מסרון נוסף, שבו ביקש ממנה שלא להגיש נגדו תלונה. על פי כתב האישום הסטודנט נאשם בעבירות של הטרדה באמצעות הטלפון, איומים ושיבוש הליכי משפט.
על פי פרוטוקול הדיונים וחקירות המשטרה, הסטודנט הנאשם טען להגנתו, כי בתקופה הרלוונטית למעשים שתה אלכוהול עד לכדי שוכרה, ולכך מצטרפת הפרעת אישיות ושימוש מופרז בכדורים פסיכיאטריים. עוד טען הסטודנט, שהמתלוננת איימה עליו קודם לכן, ולפיכך המסרונים המאיימים מצדו היו למעשה הגנה עצמית.
עו"ד יאיר מושיוב, המייצג את הנאשם, טען במהלך המשפט טענות למחדלי חקירה, בכך שהמשטרה לא לקחה את מכשיר הטלפון של הסטודנטית המתלוננת, ולא בדקה לעומק כל כלל ההתכתבות בין השניים. לטענת ההגנה, החוקרים הסתפקו במסרונים שקיבלו מהמתלוננת. עוד עלתה טענה לאכיפה בררנית, שכן המתלוננת לא נחקרה על אודות טענות הנאשם שאיימה עליו, לכאורה, עוד לפניי שאיים עליה.
בפסק-דינה קבעה שופטת בית משפט השלום, השופטת נעה תבור, כי טענת השכרות והפרעת האישיות מצד הנאשם נולדה באיחור. השופטת הרשיעה את הסטודנט בעבירות איומים ושיבוש הליכי משפט, אולם זיכתה אותו מעבירת ההטרדה. לפני שלב הטיעונים לעונש נשלח הצעיר לקבלת תסקיר מטעם שירות מבחן.