בימי החג רבים מבלים מחוץ לבית, אם זה בארוחות חג או בטיולים משפחתיים בטבע או בחו"ל. בהרצליה ידוע שמתרבות הפריצות בימי חופשה וערבי חג. לכן, רגע לפני שאתם אורזים את המזוודה, שימו לב למספר דגשים חשובים מטעם מרחב גלילות במשטרת ישראל
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
1. אין להסתפק במנעול רב בריח בלבד. יש להוסיף מנעול עילי (כדוגמת מנעול כספת.) הנעילה הכפולה צריכה להיות הרגל גם כאשר יוצאים מהבית לזמן קצר.
2. סורגים על החלונות – כיום ישנם סורגים נפתחים וננעלים שמאפשרים תחושה נעימה יותר. כאשר עוזבים את הבית יש לעבור על כל הפתחים ולראות שאכן הם סגורים ונעולים.
3. מנהג השארת המפתחות במקומות נגישים חייב להיפסק! ארון חשמל, מעל המשקוף, מתחת לשטיחון, לעציץ או בתיבת הדואר הם מקומות מוכרים וידועים לעבריינים.
4. בזמן יציאה לתקופה קצרה ניתן להשאיר אור דולק או רדיו פועל.
5. כאשר נוסעים לתקופה ממושכת רצוי לוודא שמישהו יפנה את הדואר המצטבר בתיבת הדואר וכן ייכנס מדי פעם לדירה לבדוק שהכל כשורה.
6. יש להימנע מלפרסם את דבר הנסיעה ברבים – אין לדעת מי שומע שהבית יהיה ריק ולאן המסר עובר. הדבר נכון גם לגבי המדיה החברתית בה נוהגים כולם לפרסם תמונות.
7. במידה ומתאפשר – לתאם מישהו שיגור בבית למשך תקופת ההיעדרות.
פריצות לרכבים:
לא להשאיר בתוך הרכב רכוש גלוי ובולט לעין כגון תיקים, ארנקים, כסף וכיוצ"ב. חלק ניכר מהפורצים מחפשים שלל קל וזמין.
אם נוסעים לתקופה ארוכה לדאוג לכך שמישהו יניע ויזיז את הרכב מידי פעם וידאג לנקיונו החיצוני.
עצה חשובה לכל ימות השנה:
רבים נוהגים לכלול את הצ'יפ של עגלת הקניות בצרור המפתחות. יש לדעת שכאשר הצ'יפ בעגלה וצרור המפתחות גלוי לעין, קל מאוד לשכפל את המפתח שלכם. כדי להימנע מצרה יש להפריד בין המפתחות לצ'יפ.