גינת הכלבים ברחוב פינסקר בשכונת ויצמן בהרצליה אינה רק מקום מפגש לבעלי כלבים ולשכניהם, אלא הפכה לקהילה מגובשת של בעלי כלבים, ולתושבים יש אף קבוצת ווטסאפ פעילה, המונה יותר מ-60 חברים. כעת בעלי הכלבים דורשים מהעירייה לשפר את התנאים בגינה, אשר, לטענתם, הפכה למקום בלתי-ראוי לכלבים ולתושבים: "אין תאורה, הברזייה אינה תקינה ואין גדר כפולה", מסבירים התושבים.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
לפני כמה שנים הקימו את הפארק ברחוב פינסקר, פארק מטופח מאוד ובו מתקנים, מדשאות, ספסלים והצללות. בתוך הפארק הזה הותירו מתחם בוצי, מגודר, שאין בו דבר, והוא מיועד לגינת כלבים. זה מקום שאפילו אינו עומד בתקן לגינת כלבים, כי אין סביבו גדר כפולה, ולפארק עצמו אין גדר היקפית, וזה מסוכן מאוד לכלבים. הכלב שלי רץ לכביש לא מזמן. זאת היתה חוויה ממש לא נעימה, שבמזל נגמרה בטוב. אין ברזייה, לא מפנים את הפחים ולא ממלאים את השקיות במתקנים. תאורה וספסלים זה באמת מותרות בשבילנו, ואנחנו אפילו לא מבקשים לדאוג לעצמנו, אלא רק לכלבים. בחורף, בגלל הבוץ, לא יכולנו להשתמש בגינה בכלל. המים העומדים משכו יתושים לגינה, ונהיה ממש לא נעים להסתובב בה. לפני הבחירות קיבלנו הרבה הבטחות, אבל לצערנו אלה היו רק הבטחות".
עוז פינקל, עוד תושב, צילם ושיתף בפייסבוק את השלט החדש בכניסה לפארק פינסקר, שעל-פיו אין כניסה לכלבים. הפוסט זכה לעשרות שיתופים, מאחר שגינת הכלבים כאמור נמצאת בתוך הפארק. "זה ממש ליצנות, וממחיש עד כמה מתעלמים בעירייה מהגינה הזאת", הוא אומר. "היא מעולם לא היתה גינה ראויה, ונראה כאילו לא באמת השקיעו בה מחשבה".
פניתם לעירייה? "התקיימה פגישה עם נציגי העירייה. העלינו בפניהם בקשות, כמו למשל להחליף את האדמה, לתקן את הגדר, להוסיף תאורה ולטפל בבעיית היתושים. כל הבקשות שלנו נענו בשלילה, בגלל כל מיני סיבות: אין תקציב לאדמה חדשה, אין שטח לגדר כפולה, אין אפשרות לתאורה במקום בגלל בעיה תשתיתית, וגם אי אפשר למנוע את היתושים, בגלל סוגי העצים שיש בפארק. בסופו של דבר ניפנפו אותנו".
דימיטרי קליימן, תושב נוסף: "הכרנו דרך הכלבים והפכנו לקהילה. זה יצר גיבוש שכונתי. בשנה האחרונה אנחנו מנסים לשנות את התנאים בגינה, כי לא נעים כאן. העירייה באה לטפל בבעיות הנקודתיות, אבל לא פועלת לשפר ולתקן את הליקויים. אנחנו מביאים שקיות, מביאים בקבוקי מים ואף הבאנו פח לזבל".
מעיריית הרצליה נמסר: "הצוות המקצועי של מחלקת גנים ונוף בעירייה נפגש עם נציגות משתמשי גינת הכלבים, ומענה לכל בקשותיהם ניתן. הניקיון מתבצע בגינה באופן יום-יומי, לחצני הברזייה הוסדרו, אדמת הגן יושרה וסודרה, והוצב שלט חדש. בימים הקרובים יתקיים סיור נוסף בשטח לטיפול בהתקנת שער כפול".