חקירה של משטרת ישראל הובילה לחשיפה של גבר בן 37 מקרית ביאליק. החשוד נהג להתחזות לאשה בצ'אט של אתרי היכרויות שונים, הכיר גברים, ביניהם הרצליינים ומרחבי איזור השרון, ושכנע אותם להזמין עבורו טלפונית משלוחי סושי ופיצה מ"חנויות" שנקב במספרי הטלפון שלהן.
מה שהגברים לא ידעו, זה שמדובר במספרי טלפון של החשוד עצמו, שאסף את פרטי כרטיס האשראי שלהם ופרטים מזהים נוספים, וביצע מסע קניות דרך יישומונים של חברות שונות באלפי שקלים. נגד החשוד הוגשו 30 אישומים שונים.
1 צפייה בגלריה
מעצר החשוד מהקריות וקטע מן ההתכתבויות | צילום: דוברות המשטרה
מעצר החשוד מהקריות וקטע מן ההתכתבויות | צילום: דוברות המשטרה
מעצר החשוד מהקריות וקטע מן ההתכתבויות | צילום: דוברות המשטרה
השבוע עם סיום החקירה, הוגש נגד החשוד כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים.
החקירה נפתחה לאחר שבמשטרה התקבלו מספר תלונות מבעלי כרטיסי אשראי שסיפרו כי בוצעו עסקאות אסורות בכרטיסי האשראי שלהם.
בחקירה התברר כי החשוד פתח כרטיסים אישיים באתרי היכרויות שונים תוך שהוא מתחזה לאשה בשמות שונים, בצירוף תמונה של אשה ויצר קשר עם גברים שונים, מסר להם את מספר הטלפון הנייד שלו וניהל איתם קשר בהודעות הווטסאפ, תוך שהוא מבקש מהם לרכוש עבורו מזון בחנויות האהובות עליו, כדי לבחון את מידת הרצינות שלהם בנוגע לקשר.
החשוד העביר לגברים את מספרי הטלפון של "הסושי" ו"הפיצריה" ומסר להם כתובת פיקטיבית בגבעתיים. בהסתמך על אותו מצג שווא, המתלוננים התקשרו אל ה"סושיה" והזמינו עבור ה"אשה" את פרטי המזון, תוך שמסרו את פרטי כרטיס האשראי שלהם עפ פרטיפ מזהים. בחלק מהמקרים, לאחר שהספיק לקבל את פרטי המתלוננים, חסם הנאשם את הגברים בווטסאפ.
עוד התברר, כי החשוד עושה שימוש גם ביישומונים של חברות שונות, המציעות ללקוחות רכישה באמצעות שימוש ביישומון תוך הזנת פרטי כרטיס האשראי וקבלת קוד אימות לטלפון ללא צורך בכרטיס אשראי אלא רק דרך שימוש ביישומון.
לאחר שהחשוד נחשף לפרטי כרטיס האשראי של המתלוננים, הוא פתח כרטיסים ביישומונים וביצע, על פי כתב האישום, עשרות רבות של רכישות בחנויות השונות באמצעות אותם יישומונים בשווי מוערך של אלפי שקלים.
הוא נעצר ביום 26.2.19 ומעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקוה, והשבוע הוגש נגדו כתב אישום ובו 30 אישומים, וכן בקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.