אם עליתם לאחרונה על אחד האוטובוסים בקו תל אביב-הרצליה, יש מצב שצילמו אתכם במצלמה נסתרת. מדובר בקמפיין חברתי חדש של חברת התחבורה הציבורית "מטרופולין", שנועד לחבר בין הנהגים לבין הנוסעים, שנפגשים על בסיס יום-יומי באוטובוס אבל לא באמת מכירים.
הקמפיין נולד מתוך ההבנה, כי נוסעי התחבורה הציבורית מבלים זמן רב בדרכים ופוגשים מדי יום נהגים ונהגות, בלי שיכירו אותם ובלי שתתפתח ביניהם אינטראקציה אמיתית.
מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין
לדברי ליבנת כהן דן, סמנכ"לית השיווק של מטרופולין, הרעיון לקמפיין נולד מתוך הצורך לייצר שיח חיובי ונעים באוטובוסים, בין הנהג לנוסעים, ו"על הדרך" גם להודות לכלל הנהגים שעושים עבודה חשובה בהסעת מאות אלפי אנשים בכבישי הארץ. "היה לנו ברור שמספיק להכיר ולו במעט את הנהג, ואת תמצית סיפור חייו, כדי לקרב לבבות ולהפוך את שגרת הנסיעה לחמה ונעימה", אמרה.
על הקמפיין אמונה חברת התוכן KOG שיצרה מעין ניסוי חברתי במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס. במסגרת הנסיעה הותקנו מסכי טלוויזיה לצד מצלמות נסתרות בקווי האוטובוס הנוסע בין תל אביב להרצליה. במהלך הנסיעה הוקרנו סרטונים המציגים את סיפור חייהם של הנהגים, ובהם רואיינו גם בני משפחותיהם. ההקרנה הייתה הפתעה גמורה, גם בעבור הנוסעים וגם בעבור הנהג. תוך כדי הקרנת הסרטונים, תיעדו המצלמות הנסתרות את תגובות הנוסעים: "כולם היו בהלם. העלו חיוך. היו כאלה שקמו במיוחד לנהג ובאמת אמרו מילה טובה. בסיום הסרטון הנוסעים ממש מחאו כפיים לנהגים וזה בלי ספק היה רגע שיא, מרגש במיוחד", אומר יוגב עזריאל מצוות ההפקה של הסרטון.
בסרטונים שהוקרנו, נחשפו הנוסעים לסיפור חייהם של ארמנדו שגב ושל גבי בן משה, נהגי חברת מטרופולין. שגב, בן 85 מכפר סבא עדיין אינו מוכן לצאת לגמלאות. בן משה מתנדב במד"א ובמשטרה, ומקדיש את חייב להתנדבות חברתית, עם עבודתו כנהג.