1 צפייה בגלריה
מגרש הטסטים. "מכשול לנבחנים" | צילום: אסף פרידמן
מגרש הטסטים. "מכשול לנבחנים" | צילום: אסף פרידמן
מגרש הטסטים. "מכשול לנבחנים" | צילום: אסף פרידמן
חודש וחצי לאחר שהחלו לקיים בהרצליה מבחני נהיגה, העירייה ומשרד התחבורה כבר מחפשים מקום חדש, שישמש נקודת יציאה וסיום לטסטים. זאת לאחר שנערכו כבר כמאה טסטים, ובמהלכם התברר שהמקום שנבחר באישור משרד התחבורה ומהנדס תנועה אינו מתאים.
מדובר במגרש חניה שברחוב אבא אבן פינת ישעיהו ליבוביץ באזור התעשייה. בוחני הנהיגה, מורי הנהיגה והתלמידים נתקלו בשתי בעיות: הפרשי גובה בין מפלס המגרש לבין מפלס הכביש, וקושי רב בהשתלבות בתנועה הסואנת שברחוב אבא אבן. מורי הנהיגה פנו לעירייה, זו הפנתה אותם לגורמי תנועה במשטרה, ואלה קבעו כי תנאי השטח הם בבחינת "מכשול לעיוור", ועלולים להכשיל נבחנים כבר בתחילת הטסט או ממש בסיומו.
"הנבחנים נקלעו למצוקה כבר בתחילת הטסט וגם בסיומו", מסביר מורה הנהיגה, אדי דקל. "מכיוון שהמחסום ביציאה מהמגרש נפתח רק באופן חלקי, התלמידים נאלצו לתמרן לצד שבו המדרכה גבוהה יותר. עם יציאתם לכביש הראשי, עליהם להשתלב בתנועה הסואנת. לא פעם נאלצתי, כמו מורי נהיגה נוספים, לצאת לצומת ולסמן לנהגים לעצור, כדי לאפשר לנבחנים להשתלב. עם שובם מהטסט, הם צריכים להיכנס לחניון, ושוב מתקשים להתגבר על הפרשי הגובה בין הכביש לבין המגרש. בזמן שהם ממתינים לשומר שיפתח את המחסום, הם נאלצים לבצע זינוק בעלייה. לעתים הם מידרדרים אחורנית, והבוחן נאלץ לבלום ולפסול אותם".
יושבי ראש ועד מורי הנהיגה בהרצליה, דקל ודוד אלצור, פנו לסגנית ראש העירייה מאיה כץ כמחזיקת תיק התחבורה ועדכנו אותה בבעיה. כץ הפנתה אותם לראש מחלקת התנועה במשטרת גלילות רס"ר חגי קרואל, וזה נפגש עם המורים לנהיגה בשטח. יחד הם בדקו את מפרץ האוטובוסים הסמוך כחלופה אפשרית. קרואל הציג את הבעיה והפתרון לוועדת התנועה בעירייה, וכיוון שצריך היה לשנות את ייעודו של המפרץ, הוועדה הניחה את הנושא לפתחו של ראש העירייה משה פדלון, שהחליט על השימוש החורג במפרץ האוטובוסים כפתרון זמני. בישיבה שנערכה השבוע ביוזמת המשטרה, ושבה השתתפו נציגי אגף התנועה במרחב ירקון, מורי נהיגה, בוחנים, ונציג של החברה הזכיינית במקום, עודכנו כל הגורמים בפתרון שהוצע.
ממשטרת מרחב ירקון נמסר: "העלייה למתחם היא מכשול לנבחנים, ויש ממש סכנה לציבור, כשנהגים במהלך טסט נדרשים לעשות זינוק בעלייה ועלולים להידרדר לרחוב. אנו מקווים שהעירייה ומשרד התחבורה יאתרו בקרוב מקום חלופי שלא יהיה מכשול לנבחנים ויהיה בטיחותי".