פוסט באינטרנט שפרסמה אמא לילדים הלומדים בגנים הסמוכים לגינה הציבורית ברחוב הבנים, תיאר את המראות אליהם נחשפים הילדים מדי בוקר וצהריים כשהם מגיעים לשחק בגינה. בין השאר, כך על פי האם, מפוזרים בגינה על בסיס קבוע "בקבוקי בירה, קונדומים משומשים, שאריות אוכל דבוקות למתקנים ולמשטחים".
"אנחנו כל יום מגיעים לגינה", מספרת האם למיינט הרצליה. "הבנים שלי בגן רצוף מזה 4 שנים וחצי. יש בגינה הזו הזנחה קבועה. גם אם העירייה מנקה שם על בסיס שוטף, זה לא נראה כך. עכשיו בגלל הקיץ זה ניכר במיוחד. בני נוער מבלים שם ובכל בוקר יש לנו מחזות לא נעימים".
1 צפייה בגלריה
הגינה ברחוב הבנים. מראות קשים | צילום: פרטי
הגינה ברחוב הבנים. מראות קשים | צילום: פרטי
הגינה ברחוב הבנים. מראות קשים | צילום: פרטי
זה הורגש גם לפני החופש הגדול?
"כן. זה לא משהו חריג. תמיד מאוד מלוכלך שם. את הקונדומים מצאנו ביומיום. במאי השיקו את הגינה הזו וקראו לה על שם מישהו (יחיאל ריווין ז"ל, חייל שנפל במלחמת העצמאות, א.י.), היה טקס מאוד יפה. יום אחרי זה הפרחים הטריים היו מפוזרים לכל עבר. אני מאוד מקווה שהמשפחה לא רואה את הגינה שנקראית על שם הבן שלהם. יש שם גם גינת כלבים. אז בכלל כל מה שקורה בגינת הכלבים מריחים היטב".
איך אתם מתמודדים עם המצב?
"בדרך כלל כשיש זבל גדול אנחנו אוספים אותו. את הקונדומים אספנו לבדנו כי ילדים פשוט שיחקו איתם. זו זוועה. בשבוע שעבר מרחו שם שעועית על כל המגלשה. דברים מזעזעים. אני מבינה שיש תחזוקה ויש לכלוך שמתגלגל, אבל יש שם דברים קיצוניים, כמו ריהוט שבור".
תגובת העירייה: "הגינה ברחוב הבנים מתוחזקת באופן שוטף וסריקות לאיסוף האשפה מבוצעות בה בכל יום. לצערנו, בכל לילה כמעט ישנם הרבה משתמשים בגן שמפזרים לכלוך וזבל. אגף הפיקוח יגביר את האכיפה במקום בלילות".