1 צפייה בגלריה
הבנות בכניסה לנשף | צילום: פרטי
הבנות בכניסה לנשף | צילום: פרטי
הבנות בכניסה לנשף | צילום: פרטי
תקרית מוזרה בנשף הסיום של תיכון אנקורי רעננה: חמש תלמידות, תושבות הרצליה ואזור השרון, שהגיעו באיחור כי לא עלו על ההסעה שיצאה מבית הספר, לא הורשו להיכנס למסיבה. מנהל בית הספר התקשר למשטרה בבקשה לפנות את הבנות מהמתחם, אולם השוטרים ניסו בעצמם לשכנע את המנהל לאפשר להן להיכנס.
מדובר במסיבת סיום של רשת "אנקורי" הארצית שהתקיימה באצטדיון רמת גן ביום חמישי האחרון, ובה השתתפו גם תלמידות הסניף שממוקם ברעננה. קרובת משפחה של אחת הבנות שהוזעקה למקום על מנת לעזור, סיפרה למיינט הרצליה: "שתי בנות איחרו להסעה כי אחת מהן הגיעה מאלפי מנשה ונתקעה במחסום צבאי. שלושת האחרות איחרו להסעה כי לאחת מהן נקרעה השמלה וחברותיה התעכבו לעזור לה. מה שקרה בסוף הוא שהן קיבלו עונש על היותן חברות טובות. הבנות עמדו מחוץ למסיבה כשהן מאופרות ולבושות בשמלות נשף. המנהל סירב להכניסן. אין לתאר את עוגמת הנפש".
אמא של אחת הבנות הוסיפה: "הגעתי למקום כדי לשכנע את המנהל להכניס את הבת שלי למסיבה. היה שם טירוף. הוא היה אטום וחסר התחשבות, היחס שלו לבנות היה מעליב. המורים והתלמידים הוציאו לבנות אוכל כדי שיאכלו משהו. המנהל דרש לפנות את הבנות והזמין את משטרה. אני הגעתי למסיבה יחד עם אימהות נוספות והתחייבנו להחזיר את הבנות הביתה. כל זה פשוט לא עזר."הבנות בכו. הן התחננו בפני המנהל ואחת מהן הסבירה לו שהיא עבדה במשך חודשיים על מנת לרכוש את השמלה. היא שילמה על שיער ואיפור ואי אפשר לתאר במילים את עוגמת הנפש. מדובר בחמש בנות בסך הכל, ילדות טובות, והעונש שהן קיבלו מוגזם בצורה קיצונית".
"במהלך הערב ראינו תלמידים אחרים מגיעים למסיבה במוניות", סיפרה אחת הבנות. "כששאלנו למה תלמידים אלו יכולים להיכנס ואנחנו לא, נאמר שהם הודיעו מראש שיגיעו ללא ההסעה".
"עולה גם השאלה למה צוות בית הספר לא התקשר לברר איפה הבנות ומדוע הן מאחרות להסעה?", תוהה קרובת המשפחה. "אם חס וחלילה היה קורה להן משהו, איש לא היה שם לב לזה".
מה קרה בסופו של דבר?
"הבנות לא הורשו להיכנס למסיבה וזומנה גם משטרה למקום. חשוב לציין שלא היה שום שיח וניסיון להגיע לפתרון. הבנות ששילמו כסף רב על הבגדים והאיפור, עמדו בכניסה למקום ובכו. בסופו של דבר הן נאלצו לחזור הביתה עם עוגמת הנפש, העלבון, תחושת ההשפלה והצער".
מרשת אנקורי נמסר: "ביום חמישי נערכה ברמת גן מסיבה ארצית לתלמידי הרשת מרחבי הארץ בהשתתפות 600 תלמידים. כנדרש באירוע בסדר גודל כזה, ההגעה לאירוע הינה רק באמצעות הסעה שמגיעה מבתי הספר השונים, באופן שקיבל את הסכמת ההורים ובאופן שמבטיח שהמסיבה תיערך בסביבה מוגנת. הן המסיבה והן הדרך אליה וממנה.
"על פי הוראות הבטיחות, אין דרך להיכנס למסיבה אלא באמצעות ההסעה המסודרת. אין בסמכותו של מנהל בית הספר לעבור על נהלי הביטחון שנקבעו מראש על ידי אחראי האירוע. משטרה הוזמנה למקום בעקבות איומים שהגיעו מצד גורמים שאינם תלמידי אנקורי. האירוע עצמו עבר בנעימים וללא כל הפרעות מיוחדות".
מהמשטרה וממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.