1 צפייה בגלריה
המקלט ברחוב אחוה | צילום: אריאל ימיני
המקלט ברחוב אחוה | צילום: אריאל ימיני
המקלט ברחוב אחוה | צילום: אריאל ימיני
תושבים ברחוב אחוה טוענים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים פעמיים בשבוע מפגשים של גברים במקלט ציבורי שעמד ריק במהלך השנים האחרונות. לטענתם, הפעילות שנערכת במקום מלווה ברעש רב, צעקות ועומס תחבורתי המקשה על תושבי האזור.
מדובר במקלט ציבורי ששימש את משרדי "יד שרה" עד לפני כ-3 שנים, אז פרצה מלחמת "צוק איתן". מאז עמד המקלט ריק, עד שבחודש ספטמבר החלו להתקיים מפגשים בשעות הערב. תחילה אחת לשבוע ובשבועות האחרונים פעמיים בשבוע. המשתתפים בפעילות, כולם גברים דתיים, מגיעים בסביבות השעה 21:00 ומסיימים בשעות 23:00-24:00. כשהעזיבה ההדרגתית מלווה ברעש.
בנוסף, טוענים תושבים, משפיעים מפגשים אלו במקלט גם על העומס בכביש צר ועל מקומות החניה באזור. "כשיד שרה פעלו במקום הם עבדו בעיקר בשעות הבוקר ולכן זה לא הפריע לנו והיו לנו יחסים טובים איתם. עכשיו מדובר על רעש בלתי נסבל, כולל חריקות של אופנועים ומגרש חנייה מפוצץ עד אפס מקום", מספרת תושבת הרחוב. "המגרש ממש צמוד לבתים ומדובר בבתים פרטיים, כך שזה ממש בסלון שלנו ומפריע מאוד. מעבר לכך, בגלל הצפיפות חלקם חוסמים את כלי הרכב שלנו, כך שאין נכנס ואין יוצא".
"זה לא מקום שנועד להיות מרכז קהילתי. זו סמטה קטנה שלא יכולים לעבור בה שני כלי רכב זה מול זה", מתארת תושבת נוספת. "זה ממש הורס את החיים והשקט. עיריית הרצליה צריכה לדאוג ולתת את ההתייחסות המתאימה, כולל פתרונות חנייה, ולא תעשה את זה מאחורי הקלעים, כך שהתושבים לא יידעו לגמרי מה קורה".
מעיריית הרצליה לא נמסרה תגובה.