1 צפייה בגלריה
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
בישיבת המועצה הערב (ג') תעלה לדיון הצעה של חבר המועצה יריב פישר. בהצעה לתיקון חוק העזר העירוני "פתיחת בתי עסק וסגירתם", לה היו שותפים קבוצת "הרצליה חופשית" וסיעת מרצ, יבקשו להשאיר את ההחלטה בדבר פתיחת בתי עסק בשבת בידי העירייה. בכך, תימנע התערבות עתידית של שר הפנים, באם יעבור "חוק המרכולים" בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.
במקביל הודיע הבוקר ראש העיר, משה פדלון, כי הוא מתנגד ל"חוק המרכולים" ויציע לחברי הקואליציה לעתור יחד לבג"ץ, אם החוק אכן יעבור. כמו כן הכריז כי צפוי להעלות הצעה משלו לשינוי חוק העזר העירוני.
אמש (ב') אישרה כבר עיריית ראשון תיקון לחוק העזר העירוני, במטרה לקבוע עובדות בשטח לפני ש"חוק המרכולים" יעבור. גם בעיריית גבעתיים ניסו לאשר חוק עזר במהלך דומה, אך המהלך עוכב בינתיים בהוראת בית המשפט.
"לא נאפשר כל פגיעה בצביונה של העיר", מסר פדלון היום. "מטרתנו היא לשמור על הנוהג ועל הסטאטוס קוו בעיר, שקיים כבר למעלה משלושה עשורים, אשר מכבד את תושביה החילוניים והדתיים של העיר. כינסתי את צוותים המשפטיים והנחתי אותם לנסח בזריזות חוק עזר עירוני מותאם, אשר משמר את המצב הקיים מבחינת העסקים הפתוחים בשבת כיום. הערב אציע למועצה מתווה לחוק העזר העירוני החדש, שיובא לאישור המועצה בדחיפות ובהקדם האפשרי, בישיבת מועצה שלא מן המניין".