הסניף המרכזי בעיר | צילום: אסנת גורארי טייבהסניף המרכזי בעיר | צילום: אסנת גורארי טייב
הסניף המרכזי בעיר | צילום: אסנת גורארי טייב
השנה מתקרבת לסיומה ונראה כי צפוי להישבר שיא ההזמנות של חבילות מחו"ל. עד למחצית חודש נובמבר נכנסו לישראל כ-500 טון של חבילות וזאת עוד לפני שגעון ימי הקניות הבינלאומיים של הבלאק פריידי והסייבר מנדי. אם בחודש רגיל נכנסות לארץ כ-3.5 מיליון חבילות אז בחודש נובמבר עמד הנתון על קרוב ל-7 מיליון חבילות. לצד הזינוק בהזמנות מסין, נרשם בדואר ישראל גם גידול משמעותי בהזמנות מאירופה בכלל ומאתר NEXT בפרט.
בהרצליה, כך מסתבר, אוהבים מאוד להזין את כרטיס האשראי. כך לדוגמה, בשנת 2016 כיכבה העיר במדד הערים שמהן ביצעו הכי הרבה הזמנות, כשמוקמה במקום השמיני בארץ - הישג מרשים ביחס לגודל האוכלוסיה. אשתקד הזמינו ההרצליינים כמה מאות אלפי חבילות מחו"ל המגיעות לסניפים המרכזיים בעיר: סניף סוקולוב, סניף נווה עמל, סניף הרצליה ב', סניף נוף ים וסניף צמרות על גבול רמת השרון. נוסף על כך קיימים ארבעה מרכזי חלוקה שונים שמטרתם להקל על התורים בסניפי הדואר.
הסניף המרכזי והגדול ביותר פועל במשך שנים ארוכות ברחוב סוקולוב ומשרת קהל גדול מאוד הכולל את מרבית תושבי מרכז העיר. "מדי חודש מקבל הסניף כ-10 אלף חבילות", מספר יוסי בוטביקה, אחד מנציגי השירות. "כאשר נכון לאמצע חודש דצמבר מספר החבילות כבר נשק ל-7 אלף".
יוסי בוטביקה, אחראי על הסדר בסניף המרכזי | צילום: אסנת גורארי טייביוסי בוטביקה, אחראי על הסדר בסניף המרכזי | צילום: אסנת גורארי טייב
יוסי בוטביקה, אחראי על הסדר בסניף המרכזי | צילום: אסנת גורארי טייב
על אף עומס החבילות והלקוחות, נראה כי הסניף משתלט בהצלחה על המשימה. "כמות החבילות גדלה בקצב מטורף משנה לשנה, אבל אנחנו ערוכים בכל הכח", מסבירה עליזה לביא, מנהלת אזור השרון בדואר ישראל. "זה מנוף הצמיחה של החברה ואנחנו מבינים שאנחנו חייבים לעמוד בקצב ולהתייעל".
כיצד אתם נערכים לעומס?
"אנחנו מודעים לריבוי ההזמנות ולכן כל הזמן מנסים להקל על הלקוחות, מוסיפים עוד מרכזי מסירה שיקלו על זמני ההמתנה בתורים וכבר בשבוע הבא יפתחו שני מרכזים נוספים במרכז העיר. בנוסף, אנחנו מנסים להביא את הסניפים לרמה גבוהה מאוד של שירותיות ומקצועיות, אם זה במסרונים ללקוח או באופציה להזמין תור מראש".
בנוסף מציינת לביא כי בית המיון החדשני שנפתח במודיעין מאפשר במידה רבה את קיצור זמני ההמתנה ללקוח, מרגע הגעת החבילה לארץ עד קבלתה. "המרכז במודיעין ערוך למיין מעל ל- 100 מיליון חבילות בשנה. בעבר הכל היה מפוזר ועכשיו הכל יושב במקום אחד על 16 דונם וכולל מיונים, הסעות ושליחים, הכל במטרה לקצר את זמן הגעת החבילה ללקוח".