1 צפייה בגלריה
סניף "טיב טעם" ברחוב בן גוריון | צילום: פרטי
סניף "טיב טעם" ברחוב בן גוריון | צילום: פרטי
סניף "טיב טעם" ברחוב בן גוריון | צילום: פרטי
בסוף חודש אוקטובר הורתה עיריית הרצליה כי סניף "טיב טעם" ברחוב בן גוריון יקדים את שעת הסגירה בימי שישי לשעה 18:00. מאחר שמדובר באחד הסופרים היחידים בהרצליה אשר פעל בערב שישי, המהלך הסעיר תושבים רבים בעיר. בשבועות האחרונים החל הסניף לקבל קנסות מהעירייה בטענה כי אינו עומד בשעת הסגירה שנקבעה.
הקדמת שעת הסגירה של הסניף יצרה פיצול בקרב התושבים, כאשר מצד אחד טענו תושבים רבים, ביניהם קבוצת "הרצליה חופשית", כי מדובר במהלך שנובע ממניעים דתיים. הקבוצה אף הפגינה, יזמה עצומה והחתימה תושבים מחוץ לסניף במחאה על צמצום שעות הפעילות. מנגד, טענו תושבי האזור כי הם אלה שפנו לראש העיר, משה פדלון, בבקשה להתחשב במצב ובעובדה כי הסופר מהווה מפגע רעש.
על אף הוראת העירייה להקדים את שעת הסגירה, נראה כי הסניף התקשה לעמוד בשעה שנקבעה וכתגובה החלה העירייה להטיל קנסות אשר עוררו שוב את התנגדות התושבים. "רישום הדו"חות למרכול טיב טעם זו אכיפה סלקטיבית והתנהלות חסרת פרופרציות כלפי עסק מסחרי ששינו לו את הכללים מהיום להיום", אומר חבר המועצה יהונתן יסעור. "יש לאפשר לעסק וללקוחותיו תקופת מעבר ויותר התחשבות. ניתן להסתפק בהתראה ולא מיד להפעיל את נשק הדו"חות".
מעיריית הרצליה נמסר: "שעות הפעילות של טיב טעם בהרצליה בימי שישי , (שעון חורף) הם עד השעה 18:00. זה גם הסיכום בינם לבין ראש העיר. בימי שישי האחרונים טיב טעם פעל אחרי שעות הפעילות ובניגוד לחוק, לכן קיבל קנסות".
מטיב טעם נמסר: "עיריית הרצליה כפתה על טיב טעם את צמצום שעות הפעילות בסופ"ש, אך חרף העובדה שטיב טעם עומדת בסיכום, התקבלו קנסות. הנושא בבדיקה מול העירייה".