2 צפייה בגלריה
גרוס בבית המשפט | צילום: יעל פרידסון
גרוס בבית המשפט | צילום: יעל פרידסון
גרוס בבית המשפט | צילום: יעל פרידסון
המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על תומס יוסף גרוס, תושב הרצליה כבן 63, כבר-הסגרה לארה"ב, על מנת להעמידו לדין בגין רצח אמו, אינה גרוס. אתמול עצרה המשטרה את גרוס לצורך הסגרתו, ובית המשפט האריך היום את מעצרו של גרוס עד להחלטה אחרת.
בפברואר 2017 ביקשה ממשלת ארה"ב את הסגרתו של גרוס, המבוקש במדינת פלורידה, לשם העמדתו לדין בגין עבירת רצח מדרגה ראשונה. מבקשת ההסגרה וחומר הראיות המצורף אליה עולה כי גרוס, אשר מתגורר בישראל, נסע בינואר 2012 לבקר את אמו אשר התגוררה במדינת פלורידה. בלילה שלפני טיסתו המתוכננת ארצה, בין ה-8 ל-9 בינואר 2012, הוא החליט לרצוח את אמו.
לפי כתב האישום, במהלך אותו לילה הוא סימם אותה באמצעות סם הרדמה והביאה אל מכוניתה שבמוסך הבית. במוסך דקר גרוס את אמו בצווארה באמצעות סכין שנטל ממטבח הבית. לאחר הרצח, בסביבות השעה 5:30 בבוקר, הוא הזעיק לבית האם את כוחות ההצלה, שבפניהם טען כי התעורר משנתו ומצא את גופתה במוסך הבית.
2 צפייה בגלריה
אינה גרוס ז"ל | צילום: "Ina Gross justice project"
אינה גרוס ז"ל | צילום: "Ina Gross justice project"
אינה גרוס ז"ל | צילום: "Ina Gross justice project"
אלא שלפי בקשת ההסגרה, מקבץ ראיות נסיבתיות מוביל למסקנה כי גרוס רצח את אימו ואחר כך הזעיק את כוחות המשטרה, בניסיון לצייר את ההתרחשות כהתאבדות או שוד שהסתבך. לפי תצהיר שמסרה אחותו של גרוס, המניע לרצח הוא סירובה של האם להמשיך ולהעביר לו כספים והעובדה שהיו לה נכסים בשווי של למעלה מארבעה מיליון דולר. ב- 10 במרץ 2015 הוגש כתב אישום נגד גרוס ובאותו היום הוצא צו מעצר חדש נגדו.
בבקשה להכריז עליו כבר-הסגרה, שהוגשה באמצעות עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, נאמר כי כל תנאי ההסגרה מתקיימים, וכי הרשויות בארה"ב התחייבו לאפשר לגרוס לחזור ולרצות את עונשו בישראל, ככל שיבקש זאת.
עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של גרוס, מסר למיינט הרצליה: "נפגשתי עם מרשי אמש. הוא שוחרר על ידי הרשויות בארצות הברית ללא כל תנאי לאחר חקירה. הייתה נסיעה לארצות הברית לצורך אירוע של אביו, שם פגש גם את אמו. בשלב מסוים לפנות בוקר הוא גילה שאמו במצב קשה. הוא ביצע החייאה באמו והתקשר למשטרה. השוטרים שחקרו אותו ב-9 בינואר 2012, שחררו אותו ללא כל תנאי. לא נתנו לו צו עיכוב יציאה מהארץ ולא נאמר שהוא דרוש לחקירה. אחותו מנהלת מולו מסע שיימינג. אין שום שחר לחשדות".
איך הוא מרגיש?
הוא ובני משפחתו בהלם כי במשך שנים אף אחד לא הטיח בו את כל הדברים האלה. חלק מהילדיו שוהים בחו"ל ולא כל המשפחה יודעת על המקרה".