3 צפייה בגלריה
צדיקוב ודגל הגאווה | צילום: יוגב עמרני, Shutterstock
צדיקוב ודגל הגאווה | צילום: יוגב עמרני, Shutterstock
צדיקוב ודגל הגאווה | צילום: יוגב עמרני, Shutterstock
פנייה של חבר מועצת העיר, אלעד צדיקוב, בקבוצת הורים גדולה של העיר גבעתיים בפייסבוק, הצליחה להכעיס אמש (ב') הורים רבים. בפנייתו התייחס צדיקוב לפעילות עמותת חוש"ן (מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב בישראל) במוסדות החינוך בגבעתיים וביקש כי הורים אשר הפעילות מפריעה להם, ייצרו עמו קשר. אלא שנראה כי התוכנית של צדיקוב קיבלה תפנית חדה: אחד ההורים הכועסים פנה בתגובה לראש עיריית הרצליה ולחברי מועצת העיר בניסיון לקדם יוזמה שמטרתה הכרה עירונית בזוגיות להט"בית בעיר.
בפוסט שפרסם צדיקוב בקבוצת ההורים של גבעתיים הוא צירף לינק לכתבה שעניינה פעילות של עמותת חוש"ן במוסדות החינוך בעיר, אשר יכללו סדנאות מגדר וזהות מינית שיועברו על ידי מתנדבי העמותה. בנוסף כתב צדיקוב כי: "כדאי להיות מודעים למה שארגון חוש"ן מתחיל להכניס פה בעיר לבתי הספר והגנים. האם זה מה שההורים רוצים במערכת החינוך?", והוסיף כי: "כל מי שמפריע לו, אשמח אם תיצרו קשר".
3 צפייה בגלריה
מתוך הרשת החברתית
מתוך הרשת החברתית
מתוך הרשת החברתית
כזכור, לא מדובר בפעם ראשונה בה צדיקוב מביע התנגדות ציבורית לפעילות העמותה. לפני למעלה מחצי שנה הודח צדיקוב ממועצת העיר בעקבות התבטאותיו נגד הכנסת תכנים של הקהילה הלהט"בית למוסדות החינוך בהרצליה ודרישה להפסיק העברת תכנים אלו.
מי שנחשף לדבריו של צדיקוב אמש הוא גם פעיל הציבורי אביטל סהר, אשר בתגובה לפעילות צדיקוב החליט כאמור לפנות לעיריית הרצליה ולחברי מועצת העיר בניסיון לקדם יוזמה להכרה עירונית בזוגיות להט"בית, אשר תאפשר העברת מסר הצהרתי למען הקהילה הלהטב"ית בהרצליה ובישראל.
"אני חבר בקבוצות הורים רבות בגבעתיים כי אני פעיל קהילתי ופתאום ראיתי פוסט של צדיקוב. אני יודע שהוא חבר מועצת העיר בהרצליה ולא הבנתי מה הוא עושה בקבוצה", מספר סהר למיינט הרצליה. "מדובר בקבוצה סגורה, אליה הוא ביקש להצטרף ואז התחיל לנהל קמפיין נגד פעילות עמותת חוש"ן. אנשים שקראו את זה הגיבו בכעס ובעצבים. מה שהוא כתב פשוט לא מתאים לאופי של העיר. למה הוא בא להטיף לנו? נגמרו לו הצרות בהרצליה? אני לא מבין איך כנבחר ציבור הוא נכנס לקבוצות של ערים אחרות ופועל בצורה ישירה נגד פעילות עירונית".
3 צפייה בגלריה
סהר אביטל | צילום: ראובן קופיצינסקי
סהר אביטל | צילום: ראובן קופיצינסקי
סהר אביטל | צילום: ראובן קופיצינסקי
סהר לא הסתפק רק בתגובה כועסת והחליט לפעול ביוזמה נגדית. בחודש האחרון הוא מקדם מול עיריית גבעתיים יוזמה למען הקהילה הלהט"בית, שעיקרה הנפקת תעודת "ידועים בציבור" בסמכות העירייה בשאיפה שתהייה סוג של הכרה רשמית וראשונה מצד גורם שלטוני בישראל בזוגיות להט"בית. כעת הוציע גם להרצליה לאמץ את הרעיון.
"העירייה מספקת שירותים משפטיים לתושבים, עיריית ת"א לדוגמא מעניקה שירות בנושא דיני חוזים ולכן חשבתי על הרעיון שיכלול שירות משפטי אשר יאשר את הזוגיות הלהט"בית. מה שאני מציע, הוא שהשירות המשפטי שהעירייה ייתן אישור הצהרה על ידועים בציבור. אין חוק שאוסר את זה וזה מצריך רק את נכונות העירייה.
"מדינת ישראל עדיין לא מכירה בזה, אך רשות שלטונית של מדינת ישראל אשר תאשר דבר כזה - זה יהיה משמעותי. מדובר בסך הכל בהכרה וזו וגם תגובה הולמת לצדיקוב. בגבעתיים ראש העיר הסכים לזה עקרונית ויש לי גם פגישה בעיריית ת"א. אם צדיקוב לא היה מתערב בגבעתיים, אז כנראה שלא הייתי פונה גם להרצליה".
צדיקוב: "מהלך של כפייה רדיקלית"
"כיו"ר ארגון אחריות יהודית, ארגון שחרט על דגלו את חיזוק זהותה היהודית של המדינה והעם בכלל, ומאבק בכרסום הזהות היהודית במערכת החינוך בפרט, פניתי השבוע לנציגי הורים בעיר גבעתיים לאור פרסום כניסת עמותת חוש"ן לכלל בתי הספר היסודיים והעל יסודיים בעיר גבעתיים.
"ישנו הבדל עצום בין קבלת האחר לבין כפיית השקפת האחר על חיינו וחיי ילדינו. ודאי שאני שותף לכך שיש להתייחס בכבוד ובהתחשבות לכל אדם באשר הוא. אבל אני מתנגד בתוקף להקמת מערך הסברתי שלם בתוך מערכות החינוך. תופעה שיוצרת באופן מוכח, בלבול בעיצוב הזהות בשלבי התבגרות של ילדים ובני נוער.
"הטלת ילדי בית ספר יסודי למערבולת של תהייה ותעייה סביב השאלה אם יתחתנו אם בן המין השני או עם בן מינם, או סביב השאלה מהו בכלל מגדרם, זה מהלך של כפייה רדיקאלית של שכתוב מושגי משפחה אין כאן הכלה של המשפחה הלהט"בית, אלא מחיקה של אחד המוסדות הבסיסיים ביותר של החברה האנושית בכלל והיהודית בפרט, המשפחה המסורתית. אין כאן יצירת שוויון בין המינים, אלא טשטוש ההבדלים בין המינים באופן שמתעלם מהשוני שלהם. אין כאן פתיחות לשונה, אלא סגירה של הראש מראש לכך שכל המשפחות אותו דבר".
מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה.