1 צפייה בגלריה
רחוב קפלן הלילה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
רחוב קפלן הלילה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
רחוב קפלן הלילה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אמבולנסים וכבאיות אש מילאו הלילה (א') את רחוב קפלן בעיר, לאחר שבסביבות 23:00 התקבל דיווח בכבאות ובמוקד מד"א במרחב ירקון על שריפה במקום. השריפה פרצה בקומה התחתונה של בית פרטי בן שתי קומות ומילאה אותו במהירות בעשן. באותה עת שהו בבית שלושה ילדים קטנים: בן 6, בת 4 ובת 2 והמטפלת שלהם.
לאחר פעולות כיבוי האש, הכבאים חילצו את שלושת הילדים מהבית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים מאיר לאחר ששאפו עשן. אביהם של הילדים פונה אף הוא לבית החולים כשהוא במצב קל וסובל מכוויות בגפיים.
מבית החולים מאיר נמסר הבוקר (ב'): "למרכז רפואי מאיר הגיעה משפחה מהרצליה שנפגעה משריפה בביתה. הילדה הגדולה מורדמת ומונשמת והאב נמצא בטיפול. שני הילדים האחרים תחת השגחה במחלקה".
במשטרה מסרים כי תחילה נכנס שוטר לבית והחל בחיפושים, אך גל עשן כבד תקף אותו עם כניסתו לבית והוא יצא ממנו. "ביציאתו שמע קול בכי של ילדים, החליט לא יוכל להמתין ונכנס שוב לבית, כשהוא מצליח לחלץ תינוק בידיו", סיפרו במרחב ירקון במשטרה. "בו בזמן פעלו כוחות כיבוי האש והמשטרה להריסת החלונות ופעלו למציאת פתחים נוספים בבית, כשבזמן הזה, אביהם של הילדים הגיע למקום והכווין אותם". השוטר והמתנדב שהיה עמו פונו אף הם לבית החולים כתוצאה משאיפת עשן.
"הילדים ישנו בחדרים ולוחמי האש לחמו בפנים כמו אריות ובחירוף נפש על מנת להצילם", מספר טפסר יעקב מאסטי, מפקד תחנת הכיבוי. "הבית היה אפוף עשן כבד וקרינת חום מסוכנת. הלוחמים ההירואים בפיקודו של מפקד האירוע, רשף אבי כנפו, הצליחו להציל את כל שלושת הילדים ואני מאחל בריאות שלמה לכולם".
10:20 מכבאות מד"א נמסר כי על פי ההערכות השריפה פרצה כתוצאה מפיצוץ במקרר שניצב מחוץ לבית.