ביום שני שעבר, בסביבות השעה 15:30, אירעה ברחוב דרך ירושלים בהרצליה תאונת פגע וברח, בה נפצעה שנהב חדד בת ה-16. חדד, שרכבה על אופניים חשמליים על המדרכה, מספרת כי הייתה בדרכה לתיכון "היובל" בו היא לומדת. רכב עלה על המדרכה, העיף אותה אל הכביש והמשיך לנסוע. כתוצאה מהתאונה שברה הנערה את הלסת, את אחת מאצבעות ידיה והיא סובלת משטפי דם בפנים ומכות יבשות. כעת, בני משפחתה מחפשים אחר עדי ראייה לאירוע.
"היה לי חלון בין שיעורים, יצאתי על האופניים החשמליים מרחוב כצנלסון בשכונת נווה עמל ורכבתי בדרך ירושלים", היא מספרת. "הדבר היחיד שאני זוכרת זה שמולי הגיע רכב לבן, מכיוון רעננה. ראיתי שהוא מתחיל לזגזג מולי, אז ניסיתי להיצמד לקיר בצד המדרכה, אבל היו הולכי רגל וזה לא היה כל כך אפשרי. לפתע הרכב עלה על המדרכה פגע בברזלים ירוקים שיש שם, פגע בי בחלק האחורי של האופניים ופשוט העיף אותי לכביש והמשיך לנסוע. מישהי שנהגה באזור באותם רגעים סייעה לי לקום ונתנה לי לשתות, ואפילו התנצלה שלא הספיקה לרשום את פרטי הרכב הפוגע".
לדברי הנערה, אישה המתגוררת באזור סייעה לה דקות לאחר התאונה. "היא הביאה לי מים ותחבושות, כדי לעצור את הדימום שהיה לי בפנים. היא התקשרה לאמא שלי, ששלחה את אחותי הקטנה ממני בשנה, שבמקרה הייתה באזור, כדי לעזור לי. בדקות עד שאחותי הגיעה מהבית שלנו, עצרו אנשים נוספים, הציעו עזרה וחיכו איתי עד שיגיעו בני המשפחה. רצו גם להזמין לי אמבולנס, אבל ביקשתי לחכות לאחותי".
איך הרגשת?
"זו הייתה חוויה מאוד עוצמתית ומזעזעת. הנהג או הנהגת ראו שהם פגעו בילדה והיו אמורים לעצור ולהגיש לי עזרה. הייתי נורא לחוצה, לא הפסקתי לרעוד ולבכות".
חלפו מספר דקות וקרוב משפחתה של חדד שעבר במקום, הזעיק את אביה, יאיר. "עבדתי באזור והגעתי למקום תוך מספר דקות", מספר האב. "כשקיבלתי טלפון מבן הדודה שלי שראה את שנהב, הלב שלי החל לדפוק מהר. מיד לאחר שראיתי אותה הזמנתי אמבולנס".
חדד הובהלה לבית החולים "מאיר" בכפר סבא, כשהיא מדממת בפניה וסובלת מכאבים עזים באזור הלסת. "בבית החולים העניקו לי עזרה ראשונה, חיברו אותי לנוזלים ונתנו לי משככי כאבים", מספרת הנערה. "בהמשך נשלחתי לבדיקת סי.טי, כדי לבדוק שאין פגיעת ראש ובהמשך גילו שכל החלק השמאלי התחתון של הלסת שלי התרסק ולמחרת נותחתי. הרגשתי כאב כל כך עז בפנים שלא יכולתי לדבר או להזיז את הפה".
שנהב שוחררה ביום חמישי שעבר מבית החולים ומאז התאונה מנסה אביה, שהגיש תלונה במשטרה על תאונת פגע וברח, למצוא עדים לאירוע. "הבת שלי עברה ניתוח בלסת שנמשך שלוש שעות וכרגע היא בבית עם קיבוע", הוא אומר. "היא יכולה לאכול רק שייקים ומעדנים וסובלת מכאבים. אחרי האירוע בדקתי מול העירייה ומול המשטרה, ונאמר לי שאין מצלמות באזור. ניסיתי גם לבדוק בבתים פרטיים לראות אולי האזור מצולם, אך ללא הצלחה. הבת שלי ראתה שמדובר ברכב לבן, אבל היא לא יודעת לומר איזה רכב זה היה, ואני מחפש עדים לתאונה. המזל הוא שהיא חבשה קסדה. היום זו הילדה שלי ומחר זה יכול להיות אדם מבוגר או אמא עם תינוק".
מהמשטרה נמסר: "התיק בחקירה והנסיבות ייבדקו".