1 צפייה בגלריה
"הוא האדם הראשון שהוכרה לו נכות נפשית ופיזית" | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
"הוא האדם הראשון שהוכרה לו נכות נפשית ופיזית" | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
"הוא האדם הראשון שהוכרה לו נכות נפשית ופיזית" | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
האם בעקבות עובד עיריית הרצליה לשעבר, נפגעי ראש יוכלו לקבל נכות כפולה - נפשית ופיזית? בשנת 2014 נפגע פקח לשעבר בעיריית הרצליה בתאונת דרכים במהלך עבודתו. הנזק מהפגיעה היה מיידי - הוא החל לסבול מכאבי ראש קשים, מבעיות זיכרון ומקשיי תפקוד. מתביעה שהגיש עולה, כי מאדם שמתפקד כרגיל הוא הפסיק לבצע את מטלות הבית ולתפקד כאבא לילדיו, החל לשכוח כיצד להגיע לביתו, כמו גם דברים יומיומיים אחרים.
עוד עולה, כי מאז התאונה הוא לא חזר לעבוד ועקב מצבו הבריאותי הפסיק את עבודתו במאי 2016, מה שהפך אותו, לטענת עורך דינו, אייל פייפר, לעובד הראשון שפורש לפנסיה רפואית בעיריית הרצליה.
חוץ מהקשיים הרפואיים, נתקל העובד בקשיים מול המוסד לביטוח לאומי, כאשר הגיש תביעה לקבלת אחוזי נכות, אשר סורבה. רק בוועדה האחרונה, הסכימו להכיר בפגיעת הראש שלו ולאשר לו קצבת נכות לכל חייו, בשיעור של 38 אחוז, בגין נכות נוירולוגית בלבד. אך לטענתו, הוועדה הרפואית לא התייחסה לנכותו הנפשית וסירבו להכיר בדיכאון שהוא חווה מדי יום. העובד דרש להכיר בנכות כפולה ממנה הוא סובל, ובדיון שהתקיים לאחרונה, הורה בית הדין לביטוח לאומי להחזיר את התיק הרפואי לדיון חוזר בוועדה ולהכיר בנכות הנפשית בנפרד, בנוסף לבעיית הזיכרון.
"הוא האדם הראשון אשר הוכרה לו נכות נפשית, בנוסף לנכות בגין בעיית הזיכרון", מסר עו"ד פייפר השבוע. "מדובר בפריצת דרך שתסייע לאלפי חולים לקבל את זכויותיהם, מאחר שעד עכשיו, הביטוח הלאומי הסכים, בניגוד לחוק, להכיר רק בנכות אחת".
מהמוסד לביטוח לאומי נמסר: "פגיעתו של העובד הוכרה כפגיעה בעבודה ומשולמת לו קצבה החל משנת 2014. לאחרונה הוא פנה לוועדה רפואית, בבקשה לבדיקה חוזרת, בשל החמרה במצבו הבריאותי. הוועדות הרפואיות הן ועדות עצמאיות ב ואנו מנועים מלהתערב בשיקול הדעת ובהחלטות המקצועיות שלהן".