ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, יוצא ביוזמה להנציח את יורם טהרלב ז"ל, תושב העיר שנפטר השבוע, ולקרוא לאחד ממוסדות החינוך בעיר על שמו, בכפוף לאישור ועדת השמות. 
1 צפייה בגלריה
יורם טהר לב ז"ל
יורם טהר לב ז"ל
יורם טהר לב ז"ל
(צילום: ליאור טל)
קראו גם >>>>
טהרלב ז"ל, משורר, פזמונאי, מחזאי, סופר ומתרגם, אזרח כבוד של העיר. חייו ושיריו הם נכסי צאן ברזל בעולם התרבות הישראלית מאז הקמת המדינה. בין שיריו הידועים: 'אינך יכולה', 'אתה לי ארץ', 'היה לי חבר היה לי אח', 'גבעת התחמושת', 'עוד לא תמו כל פלאייך', 'שהשמש תעבור עלי', 'קום והתהלך בארץ', 'חסקה', 'נח', 'ההר הירוק תמיד', 'בפרדס ליד השוקת', 'הדרך אל הכפר'.
 יורם אף כתב שיר על העיר הרצליה - 'בחוף של הרצליה' בביצועו של יגאל בשן ז"ל.
מתוך השיר: "נפגשנו במקרה בחוף של הרצליה / היה זה יום בהיר בחוף וברחובות /
השמש חיממה את הראש והכתפיים / השמש חיממה גם את כל הלבבות.
הגעתי אל החוף, פרשתי לי מגבת / נשכבתי על הגב שכחתי ת'עולם / והיא פתאום ניגשה: האם אפשר לשבת? / כן בוודאי, תשבי, החול הוא של כולם."
 יורם השאיר את חותמו בעיר, ובישראל בכלל, ואף תועד לאחרונה בפרויקט 'להשאיר חותם בהרצליה', במסגרתו הותיר נקודה למחשבה: "כשאני מסתכל היום על מדינת ישראל אני נפעם וגאה למה הגענו ומה השגנו, אולם אני לא מצליח עדיין לזהות קווים לאפיון דמות הישראלי. לדעתי זה תהליך שמתרחש וייקח זמן עד שנגבש כחברה את ההגדרה לכך. אני סקרן לדעת לאן פניה של המדינה ואיך תתפתח בעתיד."
 ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "יורם טהרלב ז"ל, יקיר העיר הרצליה, השאיר אחריו מורשת עצומה של תרבות ורוח. שיריו ומאמריו יישארו פה לעד והם מהווים נדבך חשוב בהתפתחותה ומיצובה של מדינת ישראל. כבוד הוא לנו אם אחד ממוסדות החינוך של הרצליה ייקרא על שמו".