ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר פנה למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) יואל פלדשו בבקשה שינחה את נתב"ג לפעול לשינוי מתווה הנחיתה ולמנוע את מעבר המטוסים הנוחתים מעל שטח רמת השרון בגובה נמוך ובתדירות גבוהה.
1 צפייה בגלריה
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
(צילומים: שאטרסטוק, פרטי)
קראו גם >>>>
לדברי גרובר, בחודשים האחרונים חל שינוי במסלול התעבורה של טיסות הנכנסות לנחיתה ועקב השינוי, החלו מטוסי נוסעים לטוס בגובה נמוך יחסית מעל רמת השרון, גורמים לרעש בלתי נסבל לתושבי העיר ומהווים סיכון בטיחותי. "הרעש מעורר זעם רב ומוצדק בעיר בשל ההפרעה לאיכות החיים של תושבי רמת השרון".
גרובר מציין כי על פי מפות הטיסה שפורסמו באתר רת"א מופיע נתיב טיסה אחד מעל כביש 5 ממערב למזרח בגובה טיסה מינימאלי 5000 רגל, ונתיב אחר עובר מעל כביש 4 מצפון לדרום, וגובה הטיסה המינימאלי 4000 רגל. "בשום מקרה אין נתיב החוצה ממערב למזרח מעל בתי העיר בגובה כלשהו ובוודאי שלא מסלול הנמכה של מטוסי נוסעים".
כזכור, תושבי השכונות המזרחיות בכפר סבא פרסמו לפני כחודש עצומה נגד מטרדי הרעש "הבלתי נסבלים" בעקבות שינוי מסלול נחיתת המטוסים מעל שמי העיר. חבר מועצת העיר פנחס כהנא טען כי כבר לפני כשנה ביקשה האופוזיציה להגביר את המאבק בנושא אך לא קיבלה מענה הולם מצד הנהלת העיר, ואילו ראש העירייה רפי סער פנה במכתב בהול לרשות התעופה האזרחית בדרישה לבטל לאלתר את הנתיב החדש.
מרשות התעופה האזרחית נמסר: "הטיסות העוברות מעל רמת השרון הן מעטות ומתבצעות בגובה של 4,000 רגל ויותר, כמקובל בשדות התעופה בעולם, כך שאינן מהוות מפגע בטיחותי או מטרד רעש. במשך שנים רבות, נהגו המטוסים שהמריאו או נחתו בשדה דב לטוס מעל רמת השרון בגובה נמוך בהרבה מהמקובל בנתב"ג, כ-1200 רגל.
"העברת הטיסות למסלול אחר תגרום להסטת המטוסים למסלול חלופי ותאלץ את המטוסים לטוס בגובה נמוך מעל ערים המאוכלסות במאות אלפי תושבים, ולגרום למטרדי רעש גדולים".